Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 4.2.2016 mi byla potvrzena emailem IV. reklamace mobilu SONY XPERIA M4
dne 8.3.2016 mi bylo přepravní službou PDP zděleno, že mi bude 8.3.2016 doručen balík od mobilsmartu. Do té doby jsem neobdržel žádnou informaci o průběhu mé reklamace. Proto jsem zavolal do zmíněného obchodu abych se informoval co mi posílají, bylo mi řečeno, že reklamace mi byla zmítnuta a že vše najdu v balíku. Když jsem balík otevřel tak byl datum ukončení reklamace 3.3.2016. Ale podle podání na obalu balíku byla zásilka dána přepravní službě až 7.3.2016 v odpoledních hodinách, proto si myslím, že obchod porušil reklamační řád a měl by mi vrátit peníze. po dohodě s pracovnicí ČOI jsem obchodu zaslal 10.3.2016 dopis doporučeně s podacím číslem RR203028856CZ a poštou mi bylo zděleno doručení 11.3.2016. Od té doby k dnešnímu dni jsem neobdržel žádnou informaci. Prostě dělají mrtvého brouka a já nevim jak dál. Pomozte mi Klokan Jiří
mobil SONY Xperia M4 Aqua Black E2303 vč.35813906-1-14580-5
požaduji vrácení peněz
Důvod: nedodržení 30ti denní reklamační lhůty.
|
Tweet |
Prodávající má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, až 30 kalendářních dní na vyřízení reklamace, kdy tato lhůta započne běžet od následujícího dne, kdy spotřebitel uplatnil reklamaci. Jelikož reklamace byla uplatněna ve čtvrtek 4.2. 2016, první den lhůty započne běžet až od pátku 5.2. 2016 a poslední den lhůty vychází na sobotu 5.3. 2016, ale vzhledem k tomu, že se jedná o den pracovního volna, posouvá se poslední den lhůty na první nejbližší následující pracovní den, a to na 7. 3. 2016 (dle § 605 zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník). Lhůta tedy skončila v pondělí dne 7.3.2016.
Povinnost vyřídit reklamaci do 30 dnů vyplývá z § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pokud tuto lhůtu prodávající nedodrží, jedná se o podstatné porušení smlouvu, které je titulem pro případné odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
V rozsudku Nejvyššího soudu (spisové značky 33 Cdo 3228/2009) bylo stanoveno, že ve 30 denní lhůtě nestačí zboží opravit, ale je také potřeba spotřebitele informovat o tom, že reklamace byla vyřízena a zboží je připraveno k převzetí.
Zároveň dovozujeme pro případ vyřizování reklamace poštou, že reklamace je vyřízena až v okamžiku, kdy je zboží doručeno spotřebiteli, a je mu umožněno s ním tak nakládat. Pokud prodejce bude reklamaci posílat zpět poštou, je povinen nejpozději 30.den reklamace zboží doručit zpět i s vyjádřením o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena. Jestliže prodejce není schopen toto prokázat, že 30.den bylo doručeno nebo byl pokus o doručení, tak lhůtu 30 dnů nedodržel a v takovém případě by spotřebitel mohl od smlouvy odstoupit.
Je však nutné upozornit na to, že odstoupit od takové kupní smlouvy může spotřebitel v případě, kdy je reklamace uznaná. Případ spotřebitele se tedy může zkomplikovat ještě tím, kdy prodávající bude tvrdit, že na věci vada nebyla a reklamaci zamítá.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.