Společnost


EURONICS ČR a.s.

Počet nahlášených stížností:65
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

40%
60%
Toto skore je založeno na 5 stížnostech.

#10374Stížnost na neprofesionální jednání prodavače

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 2 dny 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.04.2016, před 9 lety

Romana Bohánková

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 3.4.jsme v prodejně zakoupili telefon Nokia 230. Měli jsme požadavek, aby to byl tlačítkový telefon, měl internet a dali se stahovat aplikace, zejména aplikace Viber. Mělo se jednat o telefon pro maminku, která má již nový dotykový telefon, který neumí ovládat. Obsluhující nám doporučil 2typy telefonu, důvod, proč takový telefon potřebujeme, jsme mu sdělili. Vůbec nás neupozornil, že telefon nemá WIFI a hlavně že tlačítkové telefony neumí stahovat aplikace. Telefon jsem šla vrátit dne 5.4., syn se pokoušel na internetu (doma na počítači) zjistit postup, jak do telefonu stáhnout již zmíněnou aplikaci a zjistil, že to nejde. Na prodejně mi řekli, že mi peníze vrátit nemohou, že jsem do telefonu dala SIM a stejně mi ho zpět nevezmou, že nemusí. Vedoucí prodejny mi sdělil, že jsem se málo prodavače vyptávala a že tlačítkové telefony neumožňují stahování aplikací. Kdyby mi tuto skutečnost sdělil již prodávající prodavač, tak telefon nikdy nekoupím. Byla jsem uvedena v omyl, chybné informována o parametrech telefonu a z tohoto důvodu žádám o navracení peněz. Původně jsem chtěla výměnu zboží, ale nyní požadují vracení peněz. Je to již druhá reklamace, kde nám prodejna nevyšla vstříc. V teto prodejně již nikdy nakupovat nebudu a nebudu ani doporučoval nákupy známým.


Produkt

Nokia 230 Dual SIM, GSM 900/1800 Silver


Požadované řešení

Zajišťovala jsem si postupy vracení i na jiných prodejnách, kde mi sdělili, že zboží do 7-14dnů berou zpět, že telefon lze navrátit do továrního nastavení bez poplatku zaákazníka, že je to slušnost prodejny, aby se jim zákaznici vraceli. Požadují navracení hotovosti, vzhledem k jednání prodavačů nechci již výměnu za jiné zboží. Neprofesionálním jednáním prodavače jsem si zakoupila zboží, které neodpovídá našim požadavkům.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.4.2016 08:15, před 9 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Nejsou-li výše uvedené podmínky splněny, jedná se o tzv. nesplněnou jakost při převzetí. V takovém případě může spotřebitel v rámci reklamace požadovat uvedení zboží do souladu zboží se smlouvou, nebude-li to možné, může od smlouvy odstoupit.

V tomto případě by tedy měl spotřebitel uplatnit reklamace v souladu s reklamačním řádem (prodávající je povinen spotřebitele řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění, spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit). V uplatnění reklamace je nutné vadu popsat a zvolit nároku z vadného plnění. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Lhůta pro vyřízení reklamace běží od doby, kdy měl prodávající možnost věc fyzicky zkontrolovat.

Nabídka a poskytnuté informace zaměstnancem společnosti jsou zavazující a podnikatel by měl jednou navržené podmínky dodržet, neboť zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje. Pokud společnost svůj závazek nedodržela, podstatně porušila smlouvu a zákaznice by měla právo od smlouvy odstoupit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.5.2016 20:09, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.