Společnost


Ing. Albert Klvač

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10378Prodejce odmítá zaplatit poštovné za zaslání výrobku k reklamaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 14 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.04.2016, před 9 lety

Martin Filipczyk

Znění stížnosti

Dobrý den,
u prodejce www.hodinkynasport.cz jsem v 06/2014 zakoupil hodinky Suunto a kvůli závadě jej zaslal prodejci dne 20.1.2016 k reklamaci.
Protože v zákonné lhůtě mi hodinky nebyly doručeny, kontaktoval jsem prodejce ve dnech 21.-23.2.2016 na stav mé reklamace a po informaci, že hodinky jsou na cestě ze servisního střediska z Finska, jsem souhlasil s prodloužením doby k vyřízení reklamace o týden, což prodávající dodržel. Reklamace byla uznána, obdržel jsem reklamační protokol. Dne 15.3.2016 jsem mu zaslal email s kopií podacího lístku České pošty a žádal jej o uhrazení poštovného ve výši 112Kč na můj účet, na což mám právo. Prodejce nijak nereagoval. Na můj telefonický dotaz dne 6.4.2016 mi odpověděl, že žádné poštovné "zpětně" mi nevrátí, tvrdí mi, že na úhradu poštovného nemám nárok, že mi taky nenárokoval své náklady na zaslání hodinek do servisního střediska a že pokud jsem chtěl poštovné uhradit, měl jsem jej informovat předem, před zasláním reklamovaných hodinek a domluvit se s ním.
Nyní se mnou prodejce odmítá komunikovat a jsem v bezvýchodné situaci. Nejde mi ani tak o zmíněnou částku jako o to, že se cítím poškozen na svých právech a hlavně v kontrastu s tím, že jsem naopak já vyšel prodávajícímu velmi vstříc tím, že jsem souhlasil s prodloužením lhůty k reklamaci nad zákonem danou dobu.
Chování prodejce mne tak přinutilo napsat tuto stížnost a domáhat se svých práv.


Produkt

Hodinky Suunto Ambit2 Black


Požadované řešení

Vrácení poštovného ve výši 112Kč na můj účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.4.2016 09:01, před 9 lety

Byla-li reklamace uznána jako oprávněná, má spotřebitel právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění dle § 1924 občanského zákoníku. Náhradu nákladů má právo spotřebitel žádat po prodávajícím. K žádosti je třeba přiložit doklady potvrzující výši nákladů. Typickými náklady jsou např. poštovné či náklady na dopravu. Zákon však nestanoví, co se považuje za účelně vynaložené náklady. Měly by to však být ty nejnižší nutné k tomu, aby mohlo být právo z vadného plnění uplatněno.

Právo je nutné uplatnit do 1 měsíce po uplynutí lhůty určené pro vytknutí vady, tedy u spotřebního zboží zakoupeného v obchodě nejpozději do 25 měsíců od převzetí, jinak hrozí, že soud spotřebiteli právo nepřizná, pokud prodávající namítne neuplatnění práva včas.

Níže zasíláme webový odkaz, na kterém je možné vyhledat další informace o této problematice a také Žádost o náhradu nákladů spojených s reklamací www.dtest.cz/clanek-3279/zadost-o-nahradu-nakladu-spojenych-s-reklamaci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2016 10:35, před 8 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.