Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, dne 6.4.2016 jsem poslala písemné odstoupení od smlouvy doporučené s dodejkou ve lhůtě 14ti dnu. Co dělat v případě, ze se mi dopis vrátí zpět? Nejsem si jistá jestli na adrese PO Boxu bude někdo ochoten dopis převzít.
Kopii výpovědi a podací lístek mám uschovány.
Holení EASY SHAVE
Odstoupení od kupní smlouvy
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka odstoupení od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů zaslala na správnou adresu společnosti Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2, a pokud má spotřebitelka důkaz o jejím zaslání - dodejku, kterou může prokázat zaslání dopisu, rovněž i kopii dopisu o odstoupení, pak lze tvrdit, že řádně odstoupila od kupní smlouvy se společností Westerfield. Kopii dopisu a podací lístek je třeba si dobře uschovat. Pokud by společnost Westerfield v budoucnu poslala ještě další zásilky, bude mít spotřebitelka důkaz, že smlouva byla zrušena.
Vzhledem k faktu, že se jedná o společnost Westerfield International AG, je dobré odstoupení poupravit i v tom směru, že do něj spotřebitel dopíše, že si nepřeje zasílání jakýchkoli produktů od této společnosti ani v budoucnu. Tento dovětek je podstatný zejména z toho důvodu, že předmětná společnost má ve svých všeobecných obchodních podmínkách zakomponováno opětovné zasílání zboží.
V případě, kdy si spotřebitel nepřeje být ze strany společnosti ani v budoucnu kontaktován, je možné k odstoupení přidat i žádost o odstranění osobních údajů z databáze.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky. I kdyby společnost zásilku nepřebírala, bude se zásilka považovat dle výše uvedeného ustanovení za došlou třetí pracovní den po odeslání. Vyhýbání se přebírání poštovních zásilek totiž zákon nepromíjí a odesilatelům pomáhá stanovením domněnky, že zásilka doručena byla.
Pokud by spotřebitelce přesto přišel další balíček od této společnosti, je nutné nahlížet na něj jako na neobjednané plnění podle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Takový balíček nemusí spotřebitelka přebírat, platit ani vracet. Doporučujeme Vám však pro předcházení budoucím sporům zaslat společnosti doporučeně a s dodejkou dopis Odmítnutí neobjednaného plnění, ke kterému přiloží kopii učiněného odstoupení od smlouvy a kopii dodejky.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.