Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 5.4.2016 dorazila z reklamace základní deska MSI. Opakovaně jsem již v den odeslání reklamace a taktéž v den kdy jsem obdržel desku uplatňoval náklady spojené s reklamací, tzn. přepravné vč. pojištění u ČP a symbolickou částku za výměnu desky z desktopu (vše je nutné vymontovat a opět namontovat zpět). Prodejci jsem dokonce neuplatnil částku za diagnostiku závady, která je rovněž nutným nákladem, ale rozhodl jsem se ji pro hladké vyřízení celé záležitosti jako náklad nést původně sám.
Při uplatnění nároku poprvé dorazil email, že mám tyto uplatnit až bude-li reklamace uznána. To jsem tedy dle instrukcí znovu udělal, ale jako odpověď jsem měl druhý den v emailu od zaměstnance společnosti Alza Františka Brože informaci, že firemním zákazníkům (čti "nespotřebitel", nebo "podnikatel") společnost Alza náklady spojené s reklamací bohužel neproplácí.
Dle reklamačního řádu společnosti Alza si s touto reakci dovoluji nesouhlasit, protože uvedené tvrzení odporuje tomu, co je uvedeno v reklamačním řádu společnosti Alza https://www.alza.cz. Jedná se o bod č. V. Společná ustanovení, který není členěn na podnikatele a nepodnikatele (spotřebitele) a je tam uvedeno cituji:
Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Navíc jsou nutné náklady jasně definovaný v NOZ a také na webu Dtest.cz https://www.dtest.cz/clanek-2404/reklamujete-vyrobek-pozaduj.
Z toho titulu se domnívám, že nároky na úhradu nákladů s reklamací spojených jsou oprávněné a přesto společnost Alza sama své reklamační podmínky nedodržuje. Jediné k čemu se po mých urgencích uchýlila je uznání přepravného, ale o nutném nákladu ve formě demontáže desky (bez té bych ji ani nemohl poslat) údajně v NOZ dle jejich interpretace tohoto zákoníku nic není.
Základní deska MSI X99A MPOWER, uznaná reklamace, neproplacené nutně vynaložené minimální náklady s ní spojené
Úhrada minimálních nákladů spojených s reklamací, tzn. nejen přepravného, ale také nutného nákladu ve formě demontáže základní desky.
|
Tweet |
O právu na náhradu účelně vynaložených nákladů při uznané reklamaci hovoří § 1924 občanského zákoníku. Toto právo není vyhrazeno pro spotřebitelské právní vztahy a platí tedy stejnětak při koupi mezi podnikateli.
Je-li kupující oprávněn požadovat nápravu vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, nebude mu právo na náhradu nákladu v případném soudním sporu příznáno.
K tomu je však třeba dodat, že se vždy jedná o nejnižší možné náklady. Pokud například kupující zvolí nákladnější variantu dopravy, není mu prodávající povinen hradit plnou výši skutrečně vynaložených nákladů. Prodávající je tedy povinen poskytnout náhradu pouze do výše nákladů nejnutněnjších.
Vážený pane Hasalíku,
omlouvám se Vám za vzniklé nedorozumění. Prošetřovala jsem okolnosti vyřizování Vašeho požadavku na proplacení nákladů spojených s reklamací. Došlo bohužel k omylu pracovnice, která Váš požadavek vyřizovala, domnívala se, že rozporujete částku za úhradu poštovného a tím tato nešťastná situace vznikla.
Nárok na úhradu demontáže linky je samozřejmě oprávněný, kolegové již celou částku nákladů spojených s reklamací 16.4.2016 nechali převést na Váš účet. Věřím proto, že je nyní již vše v pořádku.
Budu ráda, pokud toto nedorozumění neovlivní Váš názor na naše služby a budeme mít zároveň příležitost se s případnými dalšími objednávkami o tento stav zasloužit.
Děkuji za pochopení a přeji pěkný den
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Hodnocení:
Komentář: Jednalo se o základní desku, nikoliv linku a domnívám se, že požadavek na proplacení demontáže byl mimo požadavku na vrácení přepravného naprosto jasný a odpovědi vašich pracovníků tomu nasvědčovaly. V každém případě vše bylo vyřešeno k mé spokojenosti, tedy až na čas s tím strávený. Děkuji.