Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den!
Můj mobilní telefon HTC, který jsem koupila v HTC store v Praze, se začal vypínat, když ukazoval ještě 14% baterky, nešlo zmáčknout tlačítko zapnutí a vypnutí a u tlačítek hlasitosti odpadly kousíčky krytu, i když byl po celou dobu v ochranném obalu. Telefon mi mimochodem nikdy nespadnul. Byl ještě v záruce, tak jsem na stránce HTC firmu kontaktovala prostřednictvím chatu, a tam mi doporučili telefon poslat partnerské firmě VSP DATA.
Po týdnu mi firma VSP DATA poslala email, že nelze provést záruční opravu z důvodu mechanického poškození způsobené uživatelem, které se neslučuje se zárukou výrobce a poslali mi cenovou nabídku na 2535,43 Kč.
V případě zamítnutí nebo promlčení cenové nabídky mi prý bude účtována doprava a diagnostika za 373,00 Kč. Na odpověď mám 14 dní.
V cenové nabídce navíc chybí cena za jednotlivé položky, kterých je několik (kryt, baterka, sensor a diagnostika). Je vidět pouze konečná cena.
Povoluje zákon, aby si firmy účtovaly za opravu poškození, které jsem nezpůsobila, za diagnostiku a poštovné, i když je telefon pořád v záruce?
Děkuji.
HTC Desire 601, IMEI: 357985050201863, sériové číslo: HT39NWK00101
Bezplatná oprava.
|
Tweet |
Pokud záruční lhůta na zboží ještě neuplynula, je prodávající ze zákona povinen takové zboží k reklamaci přijmout a vytýkanou vadu odborně posoudit. Ani v případě, že reklamace není uznána, nemůže prodávající požadovat úhradu za dopravu či diagnostiku. Pokud je k posouzení vady a případnému provedení opravy určena jiná osoba (například autorizovaný servis), není možné, aby spotřebiteli byly účtovány s tímto spojené dodatečné náklady.
Co se týče mimozáruční opravy, tu nelze provádět bez předchozího souhlasu spotřebitele, a to i v případě, že by byla poskytnutá bezplatně. Takové jednání by se dalo považovat za obcházení zákona, neboť by tím prodávající fakticky znemožnil spotřebiteli rozporovat způsob vyřízení reklamace.
Pokud spotřebitel nesouhlasí se samotným zamítnutím reklamace, může se obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.