Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Přes internet jsem objednala dne 27.3.2016 u OptimaMaskPro masážní brýle. Výrobek je nefunkční, nesedí na obličeji a vypadávají magnetky. Druhý den po obdržení výrobku jsem e-mailem na adresu support@optimaskpro.com požádala OptimaMaskPro o adresu, kam mám výrobek vrátit. Adresu jsem neobdržela, pouze žádost o upřesnění vad výrobku. Vady jsem znovu popsala a zároveň jsem napsala, že odstupuji od smlouvy a žádám o zaslání adresy, kam mohu zboží zaslat. Na tento e-mail firma již neodpověděla. E-mailovou korespondenci mám uloženou a mohu ji kdykoliv doložit.
S pozdravem
Ing,Zuzana Králová
masážní brýle, zn.:OptiMaskPro. Jiné údaje nejsou uvedeny
Umožnit vrácení výrobku dle zákona o nákupu zboží přes internet a vrácení uhrazené částky 1,030.- Kč.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu že obchodní podmínky společnosti se hlásí k dodržování českého práva, měl by mít spotřebitel právo od smlouvy odstoupit do čtrnácti dnů od převzetí zboží dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.
Dle ustanovení § 1832 odst. 1 téhož zákona pak má právo na vrácení peněz a také prvního poštovného, které musel uhradit při koupi zboží. Jedná se ale o výši poštovného, které se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí. A vzhledem k tomu že společnost neupozorňuje, že náklady při vrácení zboží ponese spotřebitel, rovněž má právo na proplacení poštovného při poslání zboží prodávajícímu dle ustanovení § 1832 odst. 3 téhož zákona.
Vzhledem k tomu že společnost prodávající tyto brýle má sídlo v USA, bude zřejmě velmi problematické vymáhání peněžních prostředků v případě odstoupení od smlouvy.
Pokud společnost nesplní dobrovolně své závazky, musel by se spotřebitel domáhat plnění soudní cestou, popřípadě doporučujeme podat trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu poškozování spotřebitele, případně podvodu, avšak podmínkou trestní odpovědnosti v daném případě je způsobená škoda alespoň ve výši 5000,- Kč, která se však sčítá pro případ, že by bylo vícero poškozených.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.