Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Jelikož v předchozí stížnosti nebyla společnost AAA Auto ani náznakem přikloněna k jakékoliv spolupráci nebo hledání rozumného řešení na podílení oprav.Jelikož je autobazar povinen! držet záruku na motor i po prodeji automobilu což sev mém případě neuskutečnilo,ak tímto budu kontaktovat Českou obchodní inspekci kvuli zatajování skrytých závad což je těsnění pod hlavou a nesprávná funkce vstřikovacích jednotek sice protokol o celkovém stavu vozidla byl podepsán ale nikde v protokolu není uvedena jediná závada na voze a nehledě na tom že bez podepsaného protokolu by ani obchod neproběhl. Peugeot 307 sw SPZ 4E61667
Finanční vyrovnání nebo zpětný odkup automobilu za puvodní cenu + polovinu opravy samozřejmě faktury dodám
|
Tweet |
Prodávající má vůči kupujícímu širokou informační povinnost, plynoucí z § 9 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen "zákon o ochraně spotřebitele"). Neuvede-li prodávající účelově důležitý údaj, dle § 5 odst 1 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele, dopouští se správního deliktu dle § 24 odst. 1 písm. a) tohoto zákona. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce, k níž je možné podat podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele a autobazaru může být následně uložena vysoká pokuta. O podobnou situaci by se jednalo v případě, kdy by prodávající použil nepravdivý údaj dle § 5 odst. 1 písm. a) téhož zákona.
V případě zamítnuté reklamace se může spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru a se soudně-znaleckým posudkem rozporovat závěry reklamace. Náklady na znalečné, pokud posudek vyzní ve prospěch spotřebitele, je možno požadovat dle ustanovení § 1924 zákona 89/2012 Sb., po prodejci z titulu účelně vynaložených nákladů, souvisejících s uplatněním reklamace.
Seznam soudních znalců je k nalezení na stránkách www.justice.cz.
Nicméně ani soudně-znalecký posudek vyznívající ve prospěch spotřebitele nemusí obchodníka přimět k tomu, aby změnil názor. V takovém případě bude třeba hájit práva soudní cestou. Doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Jde o opakovanou stížnost, připojuji závěrečné stanovisko dTestu:
"Jelikož mezi stranami sporu nebylo možné nalézt smírné řešení, bude stížnost uzavřena. Spotřebitel má možnost se domáhat svého práva soudní cestou. Před podáním žaloby doporučujeme celou věc konzultovat s advokátem. Seznam advokátů je mimo jiné možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/advokati.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009."
Společnost neprojevila zájem řešit tuto stížnost. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme. Případný spor je možné řešit v občanskoprávním soudním řízení. V takovém případě doporučujeme spotřebiteli, aby vyhledal právní služby a celý spor řešil s pomocí advokáta.