Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 5. června 2015 jsem si v e-shopu www.mironet.cz zakoupila originální baterii Nokia BP-6MT Li-ion 3,6V 1050mAh Nokia E51, N81, N81 8GB, N82 za cenu 174 Kč.
V zákonné lhůtě 24 měsíců se na baterii projevila vada, která znemožnila používání baterie k jejímu obvyklému účelu. Tuto vadu jsem reklamovala dne 17. února 2016 a žádala jsem o výměnu, i když zaměstnanec společnosti Mironet do reklamačního protokolu zapsal opravu (toto jsem přehlédla). Do dnešního dne jsem nedostala žádné vyjádření o vyřízení reklamace.
Protože nesplnili povinnost uloženou v § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, tím, že jako prodávající moji reklamaci včas nevyřídili, považuje se nedodržení lhůty k vyřízení reklamace za podstatné porušení smlouvy, které mi v souladu s ustanovením § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, zakládá právo od smlouvy odstoupit. Od smlouvy jsem odstoupila dne 21. března 2016 a požádala jsem o vrácení kupní ceny na můj bankovní
účet nejpozději do 15 dnů ode dne doručení odstoupení.
Do dnešního dne jsem neobdržela zpět zaplacenou částku a i přes mou další urgenci mě doposud ani nikdo nekontaktoval.
Nokia BP-6MT Li-ion 3,6V 1050mAh Nokia E51, N81, N81 8GB, N82
Vrácení kupní ceny z důvodu odstoupení od smlouvy pro nedodržení lhůty k vyřízení reklamace.
|
Tweet |
Prodávající nebo jím pověřený pracovník má povinnost o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Odstoupení od smlouvy doporučujeme zaslat prodávajícímu písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou. K jeho formulaci je možné využít tento volně dostupný vzor: https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Dobrý den,
za zpoždění vyřízení reklamace se omlouvám, byl vytvořen dobropis 3016832101 a částka bude zaslána na váš účet.
S pozdravem a přáním krásného dne
Jiří Jungmann
vedoucí prodejny P7
jiri.jungmann@mironet.cz
Hodnocení:
Komentář: Peníze dnes dorazily na účet.