Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#10435Uvedění v omyl - záloha není záloha, ale úhrada kupní ceny

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 18 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
12.04.2016, před 9 lety

Markéta Muchová

Znění stížnosti

Dobrý den,
v AAA auto na pobočce v Kolíně jsem si vybrala vůz Hyundai ix20. Prodávajícím i několikrát paní na pobočce, se kterou jsem řešila papíry mi bylo sděleno, že na vůz musím zaplatit zálohu, aby vůz nemohl být prodám nikomu jinému. Dále mi sdělili, že mám již podepsat kupní smlouvu,aby byla připravená na druhý den, kdy jsem si auto měla přijít vyzvednout a zaplatit. Ve smlouvě byla finální cena včetně poplatku 3990 Kč za administrativu o 3000 vyšší než kupní cena za vůz, který jsem chtěla. Paní mi sdělila, že jsem se zřejmě koukala na jiný vůz. Po mé argumentaci, že to není pravda a že i na štítku, který byl za oknem vozu je cena bez několika korun 285tisíc a ne 288 mi bylo sděleno, že vůz jim cenu systému automaticky navýšil na 287 tisíc (kde lítala ta tisíckovka, nevím). Po domluvě, že s uvedenou cenou nesouhlasím, mi byla nakonec poskytnuta sleva a cena vozu byla tedy 285 tisíc. Smlouvu jsem již tedy podepsala. Domů jsem odjížděla s příjmovým dokladem o zaplacení 15 tisíc korun, kopií TP a postupu ohledně přihlášení vozidla(smlouvu si nechali). Po poradě doma s manželem, kterému se jednání ze strany AAA Auto, vůbec nelíbilo, jsem druhý den jela na pobočku s tím, že vůz z důvodu manipulace s cenou a poplatku, o který se cena navýšila, nakonec nechceme a že bych tedy chtěla požádat o vrácení zálohy 15000 Kč. Na pobočce mi ale k mému velkému údivu bylo sděleno, že se o žádnou zálohu nejednalo, ale že to byla již částečná úhrada kupní ceny vozu a že je tedy kupní smlouva již platná a pokud částku nedoplatím, budou ji po mě vymáhat právně. Nemluvě o tom, že mi bylo naznačeno, že AAA Auto jsou opravdu velká firma s kvalitními právníky, takže moje šance by byli mizivé. Z příjmového dokladu ani z kupní smlouvy nevyplývá,že by se jednalo o úhradu z kupní ceny vozu, která je již nevratná, ani jsem na to dopředu nebyla nikým upozorněna. Pokud by tomu tak bylo, nikdy bych tuto "zálohu" neuhradila. Vůz jsem si zatím nepřevzala, ani nezaplatila.


Produkt

Hyundai ix20, r.v. 2015, prodejní cena 285 tisíc Kč, hnědá metalíza


Požadované řešení

Vzhledem k zatajení, pro mě dost podstatných důvodů, pro které bych zálohu a ani posléze kupní smlouvu nikdy nepodepsala, žádám o navrácení zálohy 15000 Kč, která byla nekalým způsobem vymožena a zrušení kupní smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2016 14:57, před 9 lety

Zaměstnankyně jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnankyně podnikatele zavazuje. Pokud tedy zaměstnankyně společnosti informovala spotřebitelku, že plnění poskytnuté spotřebitelkou je zálohou, která bude vrácena, pokud nebude smlouva uzavřena, je společnost povinna tomuto závazku dostát.

Byla-li sjednána vratná záloha, má společnost povinnost ji vydat v případě, že nevznikl smluvní závazek, ke kterému se záloha vztahovala. Skončením smlouvy tedy zanikl i právní důvod pro držení zálohy. Získá-li někdo na úkor jiné osoby majetkový prospěch bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. V takovém případě má ten, kdo se bezdůvodně obohatil, povinnost vydat poškozenému to, oč se obohatil. Spotřebitelka by měla společnost vyzvat k vydání majetkového prospěchu. Obohacený má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a spotřebitelka má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.4.2016 13:54, před 9 lety

Vážená paní Muchová,
situaci jsem konzultovala s kolegy v Kolíně. Informovali mne, že je již záležitost vyřešena.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.5.2016 09:05, před 9 lety

Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného a o případné uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
30.5.2016 12:36, před 9 lety


Markéta Muchová

Hodnocení: