Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Důvodem reklamace je nemožnost využít pro spaní rozkládací lůžko u sedací soupravy Future zakoupené v Kika Nábytek Letňany. To je zapříčiněno zejména nerovností mezi částí k sezení a rozkládacím lůžkem. Kdy sedací část je cca o 3-4 cm nižší než plocha lůžka. Lůžko tedy nenavazuje a vzniká schod. Dalším důvodem je rozdíl v tvrdosti rozkládacího lůžka oproti sedací části. Rozkládací lůžko má navazovat na sedací část, tak aby vytvořili plochu pro spaní. V tomto případě má ležící osoba část těla na velmi tvrdém rozkládacím lůžku a zbytek těla na měkké sedací části, která je o několik cm nižší.
Na tuto skutečnost mě při nákupu nikdo neupozornil, ačkoli jsem prodávajícímu několikrát zmínil, že rozklad chci využít pro příležitostné přespání a dle mého názoru má k tomuto účelu i sloužit. V základním provedení této sedací soupravy rozkládací lůžko nebylo. Musel jsem si ho připlatit. Takže jsem zaplatil za něco co ani nemůžu využít. Kdybych věděl, že se na něm nedá spát, nechtěl bych ho a za sedací soupravu bych zaplatil méně.
Poslal jsem reklamaci na reklamační oddělení této prodejny, odkud mi poslali vyjádření, že reklamaci zamítají, protože prodávající neodpovídá za vadu. Odůvodněním je, že zboží je v souladu s kupní smlouvou a má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované a prodávajícím popisované. S čímž nesouhlasím. Připlatím-li si za rozkládací lůžko očekávám, že se na něm bude dát spát, což v tomto případě splněno není.
Sedací souprava Future s rozkládacím lůžkem, typ M854711. Plocha lůžka 222x138 cm
Požaduji nápravu, tak aby se dalo lůžko využít k jeho účelu nebo vrácení příplatku za rozkládací lůžko.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu (spotřebiteli) za to, že věc je při převzetí kupujícím bez vad, tedy že má zákonem stanovenou jakost v době převzetí. Touto jakostí se rozumí, že věc:
• má vlastnosti předně ve smlouvě ujednané, prodávajícím nebo výrobcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy a s ohledem na povahu zboží očekávané, popřípadě vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé,
• hodí se k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
• odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze,
• je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
• vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Není rozhodné, zda zboží v době uzavření smlouvy už bylo, nebo teprve má být vyrobeno, zhotoveno na zakázku (např. brýle, šaty, ale i kuchyňská linka).
Kupující má právo na dodání nové věci, případně jen její součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Pokud není možné věc či její část vyměnit, může kupující odstoupit od smlouvy. Jiná je situace, pokud lze vadu bez zbytečného odkladu odstranit opravou a požadavek na novou věc by byl nepřiměřený, pak má kupující právo na opravu. Právo na slevu náleží kupujícímu vždy, pokud neuplatní jiné právo.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.