Společnost


Autoside spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10449Překročení lhůty k vyřízení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 25 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
13.04.2016, před 9 lety

Barbora Ščuglíková

Znění stížnosti

dne 27.8.2015 jsem přes internetové stránky www.czmt.cz zakoupila mobilní telefon THL W200S White za cenu 5421Kč,který jsem následně dne 22.2.2016 reklamovala a zaslala k Vám pro vyřízení reklamace viz.reklamační protokol.Dva dny po odeslání k reklamaci tj.24.2.2016 mi volal servisní technik, že přehrál software a problém nefukčnosti je v baterii telefonu, jejíž náhrada trvá 30dní i tak po sečtení by měla být reklamace vyřízena tedy do 30.3.2016.
Jelikož do dnešního dne tj.více než 30 kalendářních dnů, přesně 42 kalendářních dní, nebyla reklamace vyřízena a nebyl mi zaslán ani opravený mobilní telefon ani žádné vyjádření o nutnosti prodloužení reklamační lhůty (a to ani telefonicky) žádám Vás o vrácení kupní ceny částky 5421Kč.Nehledě na rozpor o záruce na baterii v mobilním telefonu, kdy mi bylo servisním technikem sděleno, že na baterii se záruka vztahuje pouze 6měsíců od koupě a uhradím si ji novou ze svých nákladů. Pokud se však počítají dny v kalendářích opět mi to nesedí koupě dne 27.8.2015 a reklamace dne 22.2.2016 není 6 plných měsíců! Dodnes 13.4.2016 bez reakce a ozvání jakékoliv informace, dodejka s dopisem o vrácení peněz a odstoupení od smlouvy pro porušení reklamační lhůty dorazila ve čtvrtek 7.4.2016


Produkt

mobilní telefon THL W200S White za cenu 5421Kč


Požadované řešení

Vrácení peněz na účet nechci už s touto firmou řešit žádnou opravdu ani výměnu telefonu když čtu recenze samé špatné hodnocení a kazivé výrobky!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.4.2016 10:58, před 9 lety

Prodávající nebo jím pověřený pracovník má povinnost o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.

Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Odstoupení od smlouvy doporučujeme zaslat prodávajícímu písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou. K jeho formulaci je možné využít tento volně dostupný vzor: https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.

Podle § 2165 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) je záruční doba dvacet čtyři měsíců na veškeré spotřební zboží (tedy i na baterie), ledaže prodejce garantuje delší záruční dobu. Její zkrácení je přípustné pouze u věcí již použitých podle § 2168 občanského zákoníku.

Pokud se vyskytla vada na baterii telefonu má spotřebitel podle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku právo na výměnu součásti, pokud nebude prodávající schopen novou baterii dodat, má právo na odstoupení od smlouvy.

U baterie je však z povahy věci třeba se zabývat otázkou její životnosti, kdy životnost (kapacita baterie) se nemusí rovnat zákonné lhůtě pro uplatňování odpovědnosti za vady. Je přirozené, že baterie ztrácí svoji kapacitu s ohledem na její užívání. Normy uvádějící pokles životnosti baterie jsou ČSN EN 61951-1 a ČSN EN 61951-2. Dle judikátu Okresního soudu v Příbrami 10 C230/2011 znalec konstatoval, že standardní pokles baterie by po 24 měších měl být cca 50%. Nejde-li však baterie vůbec nabít, považujeme to za vadu.

Prodejce je odpovědný i za snížení kapacity baterie, avšak za předpokladu, že dojde k výraznému poklesu kapacity za krátkou dobu (nikoli pozvolné snižování kapacity baterie v důsledku jejího používání). Tím spíše je prodejce odpovědný za úplnou nefunkčnost baterie, a taková skutečnost je důvodem pro zdárné uplatnění reklamace spotřebitelem v záruční době.

Informace o poskytnutí zkrácené záruky na baterii v délce pouze 6 měsíců je v rozporu s platnou právní úpravou. Spotřebitel by mohl podat podnět České obchodní inspekci pro porušení § 13 zákona o ochraně spotřebitele. Jedná se o nikoli řádnou informaci o rozsahu uplatnění práva z vadného plnění. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.11.2016 09:42, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.