Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 9.3. jsem na pobočku čistírny Fišer v Chrudimi přinesla luxusní černou bundu značky Desigual na vyčištění. Bunda byla v bezvadném stavu. Dne 16.3. jsem převzala vyčištěnou bundu a ihned při převzetí jsem zjistila výrazné poškození. Tato luxusní bunda je po procesu čištění v čistírně Fišer výrazně poškozena. Dominantní černý vzor, který je po celé ploše bundy je zcela poničen, v některých místech chybí úplně.
Následně jsem podala reklamaci,kterou čistírna Fišer neuznala a cituji zde část jejich vyjádření: "....čištění proběhlo standardním způsobem a ze strany prádelny nedošlo k žádnému pochybení či poškození Vaší bundy."
Výsledek: bunda je díky procesu čištění v čistírně Fišer totálně zničena, nelze ani opravit a čistírna napíše, že k žádnému poškození z jejich strany nedošlo!
Luxusní zimní bunda Desigual, nákupní cena 5 125 Kč, zakoupena v únoru 2015, nošena pouze jedno zimní období 5 měsíců, luxusní bunda - nesloužila k dennímu nošení
Na základě faktu, že mi v čistírně Fišer zcela zničili luxusní zimní bundu, jsem očekávala omluvu a uhrazení nákupní ceny bundy. Čistírna tak neučinila, navíc mi jsou schopni napsat, že k žádnému poškození nedošlo, přitom poškození je na první pohled zcela evidentní a není o něm žádných pochyb.
Žádám tedy o vrácení částky (nákupní ceny 5 125 Kč) bankovním převodem, tak jak jsem již psala v žádosti o náhradu škody.
|
Tweet |
Dle § 2944 občanského zákoníku odpovídá za poškození věci, která je předmětem závazku ten, kdo ji převezme za účelem splnění povinnosti ze smlouvy (k vyčištění). V takovém případě je druhá strana povinna škodu nahradit a není přitom rozhodné, jak ke škodě došlo, zda-li čištěním, přepravou, skladováním nebo jiným způsobem. Je ale důležité prokázat, že ke škodě došlo v době, kdy byla předmětem závazku. V této souvislosti je vhodné argumentovat stavem zaneseným v potvrzení o přijetí zakázky a vytknutím poškození bez zbytečného odkladu.
Čistírna je povinna uhradit škodu ve skutečné výši. Škodu zhotovitel hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se obecně vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Bude-li čistírna trvat na zamítnutí požadavku spotřebitele, bude nutné převzít bundu a zaslat na adresu čistírny doporučeně a s dodejkou předžalobní výzvu, kde bude spotřebitel požadovat uhradit po čistírně škodu.
Nevyhoví-li čistírna, bude nutné pro úspěch ve věci se obrátit na místně příslušný soud se žalobou.
Doporučujeme vše si pečlivě zdokumentovat (vyfotit, natočit), originály všech listin si ponechat, aby v případě soudního sporu je bylo možno doložit jako důkaz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.