Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 2.10.15 jsem v prodejně PERY Palladium, Praha 1, nám. Republiky 1 zakoupila kotníkovou obuv zn. TAMARIS v ceně 1.699Kč. Tuto obuv jsem dne 8.2.16 reklamovala a následně 8.3.16 požádala o přezkoumání závěru reklamace vzhledem k zamítnutí původní žádosti. Důvodem reklamace byly podstatné vady vzniklé již po 4 měsících (!)od zakoupení zboží (prasklý materiál na patě pravé boty a rozlepený spoj na obou botách tamtéž, odřená hadinka na patách, zkroucené a sešlapané podrážky a VIDITELNÉ odření jejich probarvení po všech stranách i zespodu bez možnosti jakéhokoli zakrémování tak, aby byl alespoň částečně zachován vzhled výrobku a obuv mohla být nošena do zaměstnání apod.
Kotníková obuv TAMARIS č. 38, 25083/052 v ceně 1.699 Kč
Vrácení peněz vzhledem k několikanásobnému poškození celého páru bot.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.