Společnost


Generali Česká pojišťovna a.s.

Počet nahlášených stížností:129
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

42%
58%
Toto skore je založeno na 19 stížnostech.

#10462Zvyšení pojistné částky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
13.04.2016, před 9 lety

Zdenka Fliegerová

Znění stížnosti

Dobrý den. Je možné, aby si pojišťovna navyšovala částky? Nedávno mě vytopila partaj nade mnou a kvůli vyplacení pojistného plnění mi byla částka již po druhé zvýšena. Bez jakéhokoliv oznámení a mého souhlasu. Je tento postup normální? Děkuji Fliegerová


Požadované řešení

Ráda bych bez dalšího navyšování.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.4.2016 10:38, před 9 lety

Podle občanského zákoníku má pojistitel (pojišťovna) právo měnit výši pojistného, pokud se na tom dohodne se pojistníkem (spotřebitelkou) nebo pokud tak bylo ujednáno v pojistných podmínkách. Nepřihlíží se však k ujednáním, ve kterých si pojistitel vyhradil právo měnit výši pojistného z jiného důvodu, než je změna podmínek rozhodných pro stanovení výše pojistného nebo vyhradí-li si pojistitel u pojištění osob právo měnit výši pojistného v závislosti na věku nebo zdravotním stavu. Upraví-li pojistitel výši pojistného, sdělí ji pojistníkovi nejpozději dva měsíce přede dnem splatnosti pojistného za pojistné období, ve kterém se má výše pojistného změnit. Nesouhlasí-li pojistník se změnou, může nesouhlas projevit do jednoho měsíce ode dne, kdy se o ní dozvěděl. V takovém případě pojištění zanikne uplynutím pojistného období, na které bylo pojistné zaplaceno. Neupozornil-li však pojistitel na tento následek pojistníka ve sdělení o změně výše pojistného, trvá pojištění nadále a výše pojistného se při nesouhlasu pojistníka nezmění.

Česká pojišťovna a.s. ve svých Všeobecných pojistných podmínkách pro pojištění majetku a odpovědnosti občanů účinných od 20. 3. 2015 upravuje v čl. 4 odst. 4 možnost změnit výši pojistného na další pojistné období. Pojišťovna má právo upravit nově výši běžného pojistného na další pojistná období, pokud dojde ke změně obecně závazných právních předpisů nebo rozhodovací praxe soudů, která má rozhodující vliv na stanovení výše pojistného plnění, nebo není-li pojistné dostatečné podle zákona o pojišťovnictví, zejména pokud skutečný škodný průběh pro daný typ pojištění převýší kalkulovaný škodný průběh. Upraví-li pojišťovna výši pojistného, sdělí ji pojistníkovi nejpozději dva měsíce přede dnem splatnosti pojistného za pojistné období, ve kterém se má výše pojistného změnit. Pojišťovna má právo při změně pojištění upravit pojistné podle sazeb platných k datu provedení změny. Změnou se rozumí změna v rozsahu pojištění, tj. zejména změna pojistné částky, limitu plnění, připojištění dalšího předmětu pojištění, dalšího pojistného nebezpečí, změna nebo připojištění dalšího místa pojištění nebo změna spoluúčasti. Nesouhlasí-li pojistník se změnou, může nesouhlas projevit do konce pojistného období, které předchází pojistnému období, ve kterém se má výše pojistného změnit. V tom případě pojištění nadále trvá v nezměněné podobě.

Zvýšení pojistného je tedy možné, pokud bylo sjednáno. Spotřebitelka však musí být na změnu výše pojistného upozorněna minimálně dva měsíce přede dnem splatnosti pojistného za pojistné období, ve kterém se má výše pojistného změnit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.4.2016 07:42, před 9 lety

Vážená paní Fliegerová,

děkujeme za Váš podnět, kdy jsme připraveni situaci důkladně prověřit.

Prosíme Vás však touto cestou o sdělení čísla pojistné smlouvy, které se Váš dotaz týká. Doplnění stačí zaslat prostřednictvím e-mailu na adresu stiznosti@ceskapojistovna.cz

S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.

S pozdravem
Tým klientské spokojenosti
Česká pojišťovna a.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.5.2016 17:20, před 9 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
23.5.2016 18:22, před 9 lety


Zdenka Fliegerová

Hodnocení:

Komentář: ČP mi vypověděla smlouvu.