Společnost


Courlux International SA

Počet nahlášených stížností:37
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

80%
20%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#10466Zaslání věcí, které jsem si neobjednala

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.04.2016, před 9 lety

Lenka Ševčíková

Znění stížnosti

Dobrý den,
před měsícem se nám stalo, že mému manželovi firma zaslala dopis. A protože byl na služební cestě, nevěděla jsem co v dopise je. Poté přišel balíček - holící přístroj. Manžel když přijel, zjistil, že nám firma píše, že si váží, že si manžel něco objednal a že mu příští týden zašle přístroj. Jenže manžel si nic neobjednával. Poté nám přišla upomínka ať ten balíček zaplatíme. Takže manžel ze slušnosti balíček zaplatil. No a tento měsíc nám opět přišel další balíček. Nelíbí se mi jednání společnosti, zasílá věci, které si neobjednáme, poté vyhrožuje, ať balíček zaplatíme. Myslím, že je to neetické jednání. Poradíte mi jak mám v tomto případě postupovat. Bojím se, že nám budou neustále zasílat zásilky, o které nestojíme. Další věc je vrácení zboží, nevím proč bych měla platit za vracení věci, kterou jsem si neobjednala.
Snažila jsem se najít jakýkoli kontakt, emailovou adresu nemají a když volám na linku je obsazená. Děkuji


Produkt

nevyžádáná zásilka


Požadované řešení

potřebuji poradit co s tím mám dělat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.4.2016 10:06, před 9 lety

Pokud si je spotřebitel jist, že neuzavřel žádnou kupní smlouvu, ani prostřednictvím internetu či v průběhu telefonického hovoru, jedná se o neobjednané plnění ze strany podnikatele. V takovém případě nelze po spotřebiteli požadovat, aby zboží na své náklady vracel. Spotřebitel zároveň není povinen podnikatele upozornit na dodání neobjednaného plnění a může si věc bez dalšího ponechat.

Občanský zákoník o tom v § 1838 říká následující: Dodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.

I v případě, že by zboží bylo zasláno na základě řádné objednávky (provedené prostředky komunikace na dálku), má spotřebitel právo do 14 ti dnů od dodání takového zboží od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení kupní ceny stejně jako refundaci nákladů na dodání.

Pokud spotřebitel kupní cenu zaplatil, aniž by byl vzhledem k neexistenci kupní smlouvy povinen tak učinit, může uhrazenou částku vymáhat zpět jako bezdůvodné obohacení. Plnila-li strana, aniž tu byl platný závazek, má právo na vrácení toho, co plnila. Plnily-li obě strany, může každá ze stran požadovat, aby jí druhá strana vydala, co získala.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.4.2016 13:57, před 9 lety

Švýcarská společnost Courlux International SA zasílá zboží pouze na základě platně uzavřených objednávek, a to nejčastěji telefonických a nebo internetových. Ve všech případech je novému zákazníkovi zasláno nejdříve Potvrzení objednávky, včetně Obchodních podmínek, a to buď
e-mailem, pokud uvede svoji emailovou adresu, a nebo poštovním dopisem na poskytnutou doručovací adresu. Toto Potvrzení objednávky se zasílá proto, aby se předešlo nedorozumění, pokud by například objednávku sjednala jiná osoba na cizí jméno. Je zde stručně shrnuto vše, co bylo řečeno během telefonické objednávky, a dále jsou zde uvedeny kontakty na zákaznický servis v ČR pro firmu Courlux International SA (tel. číslo 283 08 08 05, v pracovní dny PO-ČT 7.30 - 16.30, PÁ 7.30 - 15.00, e-mailová adresa: cz@courlux.com, webové stránky: www.courlux.com). Jestliže si zákazník svoji objednávku rozmyslí, nebo si přeje změnit některé údaje, může tak samozřejmě učinit, pouze je nutné kontaktovat co nejdříve zákaznický servis na uvedených kontaktech. Telefonická linka je běžně dostupná v pracovních dnech, což si lze snadno ověřit. Zde zpracovávají operátorky a operátoři zákaznického centra veškeré požadavky zákazníků. K tomu je však nezbytně nutné, aby zákazník uvedl své zákaznické číslo, nebo alespoň celé jméno a kompletní doručovací adresu, aby bylo možné zákazníka dohledat a identifikovat, aby nedošlo např. k záměně zákazníků se stejným jménem. Konkrétně v případě pana Ševčíka, má firma Courlux v databázi s tímto příjmením několik desítek zákazníků. Pokud však zákazník neuvede dostatečně své identifikační údaje, není bohužel možné vyhledat jeho registraci v databázi zákazníků, a tím pádem ani vyřídit jeho požadavek. Pokud si manžel paní Lenky Ševčíkové přeje ukončit zasílání produktů na holení značky FlexiFront, dohodnout se na vrácení zásilky, a pod., je tedy nezbytně nutné, aby neprodleně kontaktoval zákaznické centrum na kontaktech, které nalezl v Potvrzení objednávky či na faktuře, kterou obdržel spolu se zbožím. V opačném případě litujeme, ale kvůli nedostatku identifikačních údajů nemůžeme pro tohoto zákazníka nic udělat.

Zákaznický servis v ČR pro firmu Courlux International SA

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.4.2016 15:59, před 9 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.5.2016 09:11, před 9 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.