Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
společnost Alza.cz uznala dne 3.3.2016 reklamaci Televizoru 24" ECG 24 LED 622 PVR. Televizor jsem do provozovny Alzy.cz na adrese Jateční 33a, Praha 7 - Holešovice odvezla osobním vozem Fabia, protože zaslání poštou jsem nechtěla riskovat a přeprava MHD při této velikosti a tvaru není reálna.
Na základě uznané reklamace jsem vyčíslila náhradu účelně vynaložených nákladů dle § 1924 NOZ ve výši 233,- Kč.
Alza.cz ale trvá na tom, že mi uhradí zaslání poštou ve výši 117,- Kč - což je úhrada poštovného za zaslání balíku o váze do 2 kg - při výrobcem deklarované váze 3,90 kg bez připočtení váhy obalového materiálu a označení zboží alespoň symbolem KŘEHKÉ je to naprosto nereálná cena.
Přikládám veškeré podklady (včetně popisu zboží výrobcem a ceníku České pošty) a korespondenci s Alzou.cz.
Požaduji úhradu cestovních nákladů dle §4 vyhlášky 385/15 ve výši 233,- Kč.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel reklamuje zboží, má právo na proplacení vzniklých nákladů, za předpokladu, že byla reklamace uznána. Toto právo vychází z ustanovení § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Pokud tedy bude spotřebitel zboží oprávněně reklamovat (reklamace bude uznaná), má právo žádat po prodávajícím účelně vynaložené náklady. Zákon však nestanoví, co se považuje za účelně vynaložené náklady. Účelně vynaložené náklady je nutné chápat jako ty nejmenší nutné s přihlédnutím k vzdálenosti pobočky, objemnosti zboží a možnosti náklady snížit.
Výši nákladů je třeba prokázat. Pokud by spotřebitel mohl reklamaci zaslat poštou a pokud by poštovné bylo zároveň levnějším nákladem než dopravné autem, potom má prodávající povinnost uhradit náklady maximálně ve výši poštovného. Vždy se totiž hradí ten nejlevější možný náklad, aby byl naplněn zákonný požadavek, že jde o "účelně" vynaložené náklady. Pokud bylo možné tedy zaslat zboží levněji poštou, je prodejce povinen uhradit spotřebiteli pouze část odpovídající ceně poštovného.
Doporučujeme vždy se dohodnout s prodávajícím na způsobu uplatnění reklamace. Jestliže prodávající např. nabídne odvezení zboží zdarma, bude pak oprávněně odmítat uhrazení nákladů na jiný způsob dopravy. Je-li nutné věc dopravit vlastním autem, je třeba použít na vypočtení nákladů předpisy o poskytování cestovních náhrad v pracovněprávních vztazích.
Pokud by mezi spotřebitelem a podnikatelem panoval spor o to, co je v daném případě možné ještě považovat za účelně vynaložené náklady, je možné se pro jeho vyřešení obrátit na soud.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, která má nyní možnost k případu přiložit přílohy.
K předchozím dokladům, které jsem již odeslala, přikládám výpočet náhrady všech nákladů na odeslání reklamovaného Televizoru 24" ECG 24 LED 622 PVR poštou. Domnívám se, že i nákup obalového materiálu na bezpečné zabalení televizoru, který běžně doma nemám, je mým nákladem.
Vážená paní Krausová,
velmi mě mrzí vzniklá nesrovnalost. Kolega z oddělení reklamací, který Vaši reklamaci zpracovával, omylem nezohlednil při stanovení nákladů váhu televizoru, Podle ceníku České pošty měly být stanoveny na 131 Kč, za toto pochybení se Vám omlouvám.
Jako omluvu a zároveň dorovnání kompenzace nákladů jsem Vám zaslala dárek a budu moc ráda, pokud pro něj naleznete uplatnění. Věřím, že v budoucnu již proběhne vše v naprostém pořádku.
Děkuji za pochopení a přeji pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Nechápu proč by mi měla společnost Alza posílat nějaký pofidérní slevový kupón na 200,- Kč, kterým si podmíní další můj nákup u nich.
Já jen požaduji úhradu nutných nákladů na odeslání zboží k reklamaci. Celkové náklady jsem vyčíslila při dopravě vlastním vozidlem na 233,- Kč a při zaslání poštou na 269,- Kč včetně nákupu balicích potřeb a cestu vozem do papírnictví a na poštu v Uhříněvsi (1 cesta 1,5 km = tam a zpět 2x = 6 km).
Ale jsem ochotna se domluvit na úhradě 200 Kč, ale nikoliv jako slevový kupón, ale zaslaná částka na můj účet, který jsem společnosti sdělila pro vrácení peněz na uznanou reklamaci.
S díky za pomoc
Věra Krausová
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Vážená paní Krausová,
je škoda, že jste se neozvala přímo mně v reakci na email, který jsem Vám zasílala. Pokud byste mi tuto informaci řekla přímo, mohla jsem pro Vás hned vše zařídit.
Nutné náklady v případě Vaší reklamace jsou 131 Kč. Mrzí mě, že došlo mezi námi k nedorozumění. Měla jsem za to, že jste již původně nesprávně vypočtené náhrady ve výši 117 Kč, obdržela a proto jsem Vám formou dorovnání 14 Kč nabídla dárkový poukaz v hodnotě 200 Kč. Jak jsem však zjistila, vystavení předchozí náhrady jste odmítla.
Zaslaný šek jsem na základě Vašeho požadavku deaktivovala a vystavila jsem Vám na tuto částku dobropis. Již jsem ho i zaslala na Vaši emailovou adresu a proto prosím, zkontrolujte, zda Vám odkaz na něj v pořádku dorazil. Proplacení ráda pro Vás také přednostně zařídím, stačí mi na email zaslat číslo Vašeho bankovního účtu.
Přeji Vám pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Hodnocení: