Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
16.10.2014 som zakupil Alza Gamebox 265.
Po roku a pol (10.4.2016) sa zacali objavovat chyby HDD. (windows system log). Po spusteni utility od vyrobcu HDD (Seagate) bol disk vyhodnoteny ako chybny. Kontaktoval som vyrobcu a ten mi obratom zaslal potvrdenie ze mi HDD vymenia bez akychkolvek dotazov. Reklamacny technik Alza bol s tymito skutocnostami oboznameny. Problem a pre mna nelogicky krok je:
"Ak by ste si zakupili len osobitne HDD, vymenili by sme Vam kus za kus. Ale tym, ze ste si zakupili celu zostavu, musite na reklamaciu priniest celu zostavu."
To ale samozrejme z mojho pohladu je absolutne nelogicke a nedostacujuce riesenie. HDD som si uz svojpomocne vymenil za funkncy. (pracujem ako test engineer v HP).
Ak by som pristupil na alza podmineku, pridadzam o moznost prace s PC. Zvlast, ak Seagate garantuje vymenu do 6 dni. Podla slov technika, ak prinesie celu zostavu, otestovanie a vyhodntenie zaberie 30 dni.
Nelogicke procesy, odrazovanie zakaznika, vyhybanie sa reklamacii, moje extra naklady (cas + doprava)
Vymena HDD kus za kus, eventualne by aj stacilo prijatie HDD na reklamaciu bez zbytocnych obstrukcii.
|
Tweet |
Pordávající má právo požadovat dodání vešekrého příslušenství zboží k reklamaci pouze v případě, že bez něj nelze řádně posoudit povahu vytýkané vady a tím pádem provést reklamační řízení s veškerou odborností. S výjimkou této situace, nemůže být nedodání příslušenství k reklamaci důvodem pro odmítnutí uplatněnou reklamaci přijmout.
S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy. V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace.
Nesplněním této povinnosti se prodávající dopouští správního deliktu podle § 24 odst. 7 písm. v) zákona o ochraně spotřebitele, za který mu lze uložit pokutu až do výše 3000000 Kč. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce, které může spotřebitel podat podnět k prošetření.
Vážený pane Vilcko,
velmi mě mrzí vzniklá situace. Prosím, reklamujte samostatný HDD, kolegové vyřídí Váš případ přednostně a zašlou disk k otestování. V případě, že se vada projeví, disk Vám samozřejmě vyměníme.
Věřím, že se vše podaří vyřešit k Vaší spokojenosti.
Přeji pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Hodnocení:
Komentář: uzatvaram staznost, dufam ze nebude treba otvarat novu :-)