Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V lednu 2016 jsem se spol. Love home uzavřela smlouvu o dílo na výrobu a dodávku vestavěných skříní do mého bytu. V únoru proběhla montáž skříní, ale nebylo dodáno vše, na skříních jsou vady (šikmo navrtaná police, nefunkční sklopná tyč aj.) a došlo i k významnému poškození vybavení bytu (podlahy, stropy). Na základě mého dopisu přijeli montéři ještě jednou, po druhé návštěvě bohužel nedošlo k žádné významné změně. Poslala jsem společnosti reklamaci, poté další dopis, kde jsem detailně popsala stav věcí, zdokumentovala na fotografiích, ale zůstalo to bez reakce. Skříně nejsou ze značné části funkční, nelze je užívat. Dle smlouvy měly být dodané a namontované do cca konce února.
vestavěné skříně Woodface
V dopise společnosti jsem jasně a detailně popsala, co je třeba dokončit (doplnit chybějící části skříní, opravit vady atd.) a za co požaduji finanční náhradu (např. poškozená podlaha).
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelkou byla sjednána smlouva o dílo (montáž vestavěné skříně na míru). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Není-li dílo dokončeno v ujednaném čase, ocitá se zhotovitel v prodlení. Spotřebitelka by v takovém případě mohla po zhotoviteli žádat smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána. Spotřebitelka by také měla zhotoviteli oznámit, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží. Po marném uplynutí této lhůty platí, že spotřebitelka od smlouvy odstoupila. Smlouva by se v takovém případě rušila od počátku a zhotovitel je povinen spotřebitelce vrátit peněžní prostředky.
Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitelka tyto vady oznámit neprodleně po převzetí díla. Opatřil-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že se na věc k provedení díla uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě. V takovém případě má spotřebitelka dva roky od převzetí věci k uplatnění práva z vadného plnění. Pokud věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, má spotřebitelka právo na odstranění vady opravou. Nelze-li odstranit vadu opravou, může požadovat dodání nové věci. Pokud ani to není možné, může od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. Byla-li věc úspěšně reklamována, má spotřebitelka právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Mezi takové náklady patří i výdaje za demontáž a montáž věci.
Byla-li během provádění díla způsobena spotřebitelce škoda, je zhotovitel díla povinen tuto škodu nahradit. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.