Počet nahlášených stížností: | 109 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nikdy jsme nedal a vždy je upozorňuji, že nemají můj slouhlas vést mé kontakty v jejich databází. I přesto mne volají, posílají sms atd.
Obecně
Vymazání mých kontaktů z dtb a konec všech pokusu o kontakt.
|
Tweet |
Osobní údaje bývají zpracovávány v různých marketingových databázích především za účelem nabízení výrobků a služeb. Nejčastějším takovým zpracováním jsou případy, kdy byly osobní údaje získány z veřejného seznamu (např. z telefonního seznamu, z katastru nemovitostí) nebo v souvislosti s činností daného obchodníka – správce osobních údajů (např. spotřebitel si u něj již něco kupoval a sdělil mu při té příležitosti osobní údaje).
Takové zpracování osobních údajů je obvykle v souladu se zákonem, ale pokud vysloví spotřebitel svůj nesouhlas, pak musí dotyčný obchodník jeho osobní údaje z databáze odstranit (viz § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů). Pokud by tak neučinil, jednalo by se o porušení zákona a spotřebitel by se mohl obrátit s podnětem na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Spotřebitel je tedy oprávněn požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Musí tak učinit písemně prokazatelně (nejlépe doporučeně s dodejkou) na adresu společnosti uvedenou ve veřejném rejstříku.
Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebiteli nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Dobrý den, pane Zemane,
telefonní čísla, která při kontaktování zákazníků využívá naše společnost, případně společnost Bohemia Direct, jsou zcela náhodně generována. K těmto telefonním číslům nemáme a nezpracováváme žádné osobní údaje. Tento postup je plně v souladu se zákonem o elektronických komunikacích, i zákonem o ochraně osobních údajů.
Děkuji za pochopení.
S pozdravem a přáním příjemného dne
Monika Schneiderová
BEE
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: