Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
29.3. jsem se snažil reklamovat čerpadlo Gardena zakoupené v Baumaxu v Brně, prodejnu ovšem převzalo OBI. Pracovníci OBI mě odkázali na firmu BM Česko s.r.o. Od této firmy mi přišel dopis,
že oni za reklamaci neodpovídají, že se mám obrátit na firmu Bx Abwicklungsgesellschaft ČR s.r.o. Jediný kontakt na tuto firmu je ovšem korespondenční adresa.
Čerpadlo je staré skoro 3roky, prodejce ovšem inzeroval záruku 5let,
což je vyznačeno na prodejním dokladu výrazným červeným razítkem.
Co mi radíte? U jiného případu, kde jste radili v obdobné věci jste informovali, že za reklamace odpovídá právě firma BM Česko, která se s námi ovšem nehodlá bavit a reklamaci uznat.
Děkuji za pomoc, Petr Salač¨, psalac@seznam.cz, t.č.724488308
čerpadlo Gardena nečerpá, motor OK
Nové zboží, oprava, vrácení peněz
|
Tweet |
Společnost bx Abwicklungsgesellschaft ČR s.r.o., která do roku 2015 provozovala řetězec prodejen Baumax, převedla tyto prodejny na nového provozovatele společnost BM ČESKO s.r.o., která pokračuje v obchodní činnosti.
Společnost BM ČESKO s.r.o. však nepřevzala závazky vůči zákazníkům společnosti bx Abwicklungsgesellschaft ČR s.r.o., neboť není právním nástupcem této společnosti. Jelikož spotřebitel uzavřel kupní smlouvy ještě se společností bx Abwicklungsgesellschaft ČR s.r.o. (dříve BAUMAX ČR s.r.o.), musí své pohledávky uplatňovat u této společnosti. Z tohoto důvodu společnost BM ČESKO s.r.o. reklamace zboží zakoupeného před uzavření prodejen v roce 2015 nepřijímá standardním způsobem (jedná se o jiný subjekt).
Adresa určená pro vyřizování reklamací společnosti bx Abwicklungsgesellschaft ČR s.r.o. je následující: BM ČESKO s.r.o. , Türkova ul. 1272/7, 149 00, Praha 4 – Chodov (je to původní adresu sídla společnosti BAUMAX ČR s.r.o., více informací je také možné vyhledat na webových stránkách společnosti BM ČESKO s.r.o.: www.baumax.cz/spravy/art,1320,reklamace.html).
Prodejce odpovídá za své závazky, dokud trvají a sám existuje. Pro spotřebitele je to sice komplikovanější, ale může reklamovat například na adrese sídla společnosti. Pokud prodejce informaci, kde lze reklamaci uplatnit, nesdělí správně, může od České obchodní inspekce dostat až tří milionovou pokutu.
Reklamaci ani není třeba uplatňovat osobně, zákon to nevyžaduje. Stačí poslat e-mail nebo dopis, popsat vady, přiložit fotografie a vyzvat společnost, ať zákazníkovi sdělí, kam má zboží přivézt. Pokud se neozve, běží třicetidenní lhůta na vyřízení, po jejímž uplynutí má zákazník právo odstoupit od smlouvy. Pokud ale obchodník vyzve spotřebitele, aby věc poslal k vyřízení reklamace, lhůta neběží a zákazník musí dopravit vadné zboží k obchodníkovi. Má pak samozřejmě po úspěšné reklamaci právo, aby mu byly proplaceny náklady, které v souvislosti s reklamací vynaložil.
Podle občanského zákoníku může prodejce poskytnout spotřebiteli prodlouženou záruku za jakost, která přesahuje rozsah záruky stanovené v zákoně. Tyto účinky má i uvedení například záruční doby na obalu výrobku nebo v reklamě.
Prodejce však v takovém případě musí určit podmínky a rozsah prodloužení záruky. Pokud se prodejce omezí pouze na stanovení nové délky záruční doby, v takovém případě lze dovodit, že je nezbytné po celou dobu prodloužené záruky aplikovat zákonnou úpravu platnou během základní zákonné záruky.
Zákon připouští, aby prodejce pro rozšířenou záruku stanovil podmínky odlišné od zákonné úpravy, a to i zužujícím (restriktivním) způsobem oproti zákonu.
Spotřebitel nám zaslal následující vyjádření:
"Vše již vyřešeno k naší spokojenosti."
Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme, neboť bylo dosaženo smírného řešení.