Společnost


UNIQA pojišťovna, a.s.

Počet nahlášených stížností:61
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10493Zamítnutého plnění opravy poškození vozu - prasklé čelní sklo

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 22 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.04.2016, před 9 lety

Filip Šafránek

Znění stížnosti

- 6.2. vznikla pojistná událost, kdy po zásazích kaménky do skla po protočení kola druhého vozidla došlo k poškození. Vozidlo jsem zastavil a na místě jsme kompletně sepsali Záznam o dopravní nehodě
- 18.6. po nahlášení všech detailů na pojišťovně a postoupení všech dokumentů, co byly požadovány jsem na základě pokynů pojišťovny předal auto do autorizovaného servisu na opravu/výměnu skla
- 2.3. pojišťovna zaslala Oznámení o likvidaci škodné události se zamítnutím plnění, resp. "odložili bez úhrady pojistného plnění". Jako důvod bylo uvedeno, že "s ohledem na nesoulad poskytnutých informací, prokázáno, že v konkrétním případě nedošlo k naplnění podstaty pojistné události"
- 2.3., 7.3., 29.3. posláno z mé strany odvolání, žádost o přešetření, konfrontace s viníkem, obecně o další šetření. Obdržel jsem pouze jednu odpověď, kde nebyl uveden konkrétní rozpor s odvoláním na to, "že v doručených podkladech od obou zúčastněných stran byly zjištěny nepravdivé údaje týkající se vzájemného vztahu účastníků deklarovaného škodního děje", ale že nejsou oprávněni postoupit poskytnuté dokumenty od jejich klienta. Zároveň uvedli, že "bylo při prohlídce, dne 15.2.2016, zdokumentováno více jednotlivých poškození, jejichž současný vznik v rámci deklarovaného škodního děje je technicky nepřijatelný" Vyžádal jsem si tedy od viníka postoupené dokumenty a obrátil se na pojišťovnu znovu. Od 8.3. bez reakce, ačkoli jsem uvedl zevrubné vysvětlení/upřesnění k jejich námitkám, vč. části technické (ze servisu byly na fotkách skla jednoznačně označeny body střetů s odlétnutými kaménky. Od prvního poškození do nafocení došlo následně po jízdě na nerovném povrchu k podélné prasklině a se postupně zvětšovala).


Produkt

Škoda Octavia Scout, r.v. 2008


Požadované řešení

Úhrada výměny čelního skla v rámci povinného ručení viníka

V případě zjištění nějakých nesrovnalostí, následném odvolání a poskytnutí vysvětlení z mé strany, alespoň další řešení/komunikace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.4.2016 11:24, před 9 lety

Pojistitel je povinen provést šetření škodné události bez zbytečného odkladu. Ve lhůtě do 3 měsíců ode dne, kdy bylo oprávněnou osobou uplatněno právo na plnění z pojištění odpovědnosti, je pojistitel povinen ukončit šetření pojistné události a sdělit poškozenému výši pojistného plnění podle jednotlivých nároků poškozeného včetně způsobu stanovení jeho výše, jestliže nebyla zpochybněna povinnost pojistitele plnit z pojištění odpovědnosti a nároky poškozeného byly prokázány, nebo podat poškozenému písemné vysvětlení k těm jím uplatněným nárokům, které byly pojistitelem zamítnuty nebo u kterých bylo plnění pojistitele sníženo, anebo u kterých nebylo možno ve stanovené lhůtě ukončit šetření.

Doporučujeme vyzvat pojišťovnu k prokázání svého tvrzení, na základě kterého bylo zamítnuto pojistné plnění. Nebude-li pojišťovna plnit a nedoloží odůvodnění, které spotřebitel považuje za relevantní, je vhodné celou věc předložit advokátovi, který zváží podání žaloby. Seznam advokátů je mimo jiné možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.11.2016 10:35, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.