Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po první letní sezoně 2015, kdy pracovalo dobře, letos, 2016 v březnu, nečerpá vodu. Při prvním ponoření a spuštění po zimní přestávce několik vteřin pracovalo normálně jako loni, ale po těch několika vteřinách začalo kovově slně zvonit. Po okamžitém vypnutí a po chvíli znovu zapnutí už jenom kovově zvonilo a nečerpalo.
Jelikož je na paragonu 5. letá záruka reklamoval jsem u Baumax ČR s.r.o. v Ostravě. Tam mě odkázali na Vás jelikož jste právním nástupcem pobočky na Rudné ulici v Ostravě. Tímto se obracím na Vás.
Ponorné čerpadlo PPG 280, číslo výrobku 56024, prac. hloubka 50 m, příkon 230 V
Čerpadlo potřebuji stále proto zdali půjde opravit tak opravit nebo poslat nové, po případě vracení peněz, ale co nejrychlejší řešení. Na paragonu je 5. letá záruka protu jsem nezkoumal závadu.
|
Tweet |
Společnost bx Abwicklungsgesellschaft ČR s.r.o., která do roku 2015 provozovala řetězec prodejen Baumax, převedla většinu těchto prodejen na nového provozovatele společnost BM ČESKO s.r.o., která pokračuje v obchodní činnosti.
Společnost BM ČESKO s.r.o. však nepřevzala závazky vůči zákazníkům společnosti bx Abwicklungsgesellschaft ČR s.r.o., neboť není právním nástupcem této společnosti. Jelikož spotřebitel uzavřel kupní smlouvy ještě se společností bx Abwicklungsgesellschaft ČR s.r.o. (dříve BAUMAX ČR s.r.o.), musí své pohledávky uplatňovat u této společnosti.
Prodejce odpovídá za své závazky, dokud trvají a sám existuje. Pro spotřebitele je to sice komplikovanější, ale může reklamovat například na adrese sídla společnosti (Konviktská 291/24, Staré Město, 110 00 Praha 1). Pokud prodejce informaci, kde lze reklamaci uplatnit, nesdělí správně, může od České obchodní inspekce dostat až tří milionovou pokutu.
Reklamaci ani není třeba uplatňovat osobně, zákon to nevyžaduje. Stačí poslat e-mail nebo dopis, popsat vady, přiložit fotografie a vyzvat společnost, ať zákazníkovi sdělí, kam má zboží přivézt (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3275/reklamace-vyrobku). Pokud se neozve, běží třicetidenní lhůta na vyřízení, po jejímž uplynutí má zákazník právo odstoupit od smlouvy. Pokud ale obchodník vyzve spotřebitele, aby věc poslal k vyřízení reklamace, lhůta neběží a zákazník musí dopravit vadné zboží k obchodníkovi. Má pak samozřejmě po úspěšné reklamaci právo, aby mu byly proplaceny náklady, které v souvislosti s reklamací vynaložil.
Podle občanského zákoníku může prodejce poskytnout spotřebiteli prodlouženou záruku za jakost, která přesahuje rozsah záruky stanovené v zákoně. Tyto účinky má i uvedení například záruční doby na obalu výrobku nebo v reklamě.
Prodejce však v takovém případě musí určit podmínky a rozsah prodloužení záruky. Pokud se prodejce omezí pouze na stanovení nové délky záruční doby, v takovém případě lze dovodit, že je nezbytné po celou dobu prodloužené záruky aplikovat zákonnou úpravu platnou během základní zákonné záruky.
Zákon připouští, aby prodejce pro rozšířenou záruku stanovil podmínky odlišné od zákonné úpravy, a to i zužujícím (restriktivním) způsobem oproti zákonu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.