Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Zakoupil jsem si mobilní telefon a po roce se objevili problémy. Telefon se sám od sebe restartoval a nebylo možné ho ani používat. Zajel jsem s ním tedy na reklamaci na pobočku v Praze a chybu jsem jim tam předvedl. Pracovník jí na vlastní oči viděl. Po týdnu mi přišla SMS o vyřízené reklamaci. V protokolu stálo, že chyba nebyla nalezena a telefon byl restartován do továrního nastavení s doporučením, abych si dával pozor na škodlivé aplikace. Když jsem telefon doma zapnul, tak se chyba projevila asi do minuty. Okamžitě jsem tedy telefon dal znovu na reklamaci. Po týdnu stejná stejná situace - chyba nenalezena, ale po vyzkoušení na prodejně se stále restartuje. Po třetí znovu stejně jen mám podle servisu vadnou SIM kartu. Během 10-ti minut jsem vyměnil SIM kartu u operátora a i přes to se se telefon stále restartuje. Restartuje se dokonce i bez SIM karty.
Toto jsem jim znovu předvedl na prodejně s tím, že chci již vrátit peníze. Za 14 dní mi přišel email, že na vrácení peněz nemám nárok protože se neobjevila 3x stejná nebo 4x jiná závada i přes to, že je závada evidentní a stále ta samá (projevila se celkem 4x).
Emailem jsem společnost upozornil, že pokaždé (celkem 4x) jsem chybu předvedl pracovníkovi a že trvám na vrácení peněz. I přes to byla moje žádost vyhodnocena negativně.
Obchod argumentuje tím, že servis chybu nenalezl a že neudělal žádný servisní zásah.
Mobilní telefon LG D855 Optimus G3 (16GB) Titan Black
Vrácení peněz v plné výši
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud jde o opětovný výskyt vady, pro nějž by spotřebitel měl nárok na odstoupení od smlouvy, muselo by dojít k uznání reklamace stejné vady třikrát za sebou nebo čtyř různých vad. Samotný výskyt vady ještě nezakládá právo spotřebitele požadovat vrácení peněz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.