Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Došlo k zamítnutí reklamace telefonu s tím, že se závada neprojevila. Po zapnutí telefonu však byl telefonu jiný FW, který obsahoval reklamní aplikace O2 a jí spřízněných partnerů. Připojoval aplikace samovolně na internet a vyžadoval jejicha aktualizace, nebyla možnost je vypnout ani odmítnout, natož odinstalovat.
Po reklamcaci, kdy se závada opět neprojevila, nahráli další verzi SW, která měla mimo jiné i úplně jiné ovládání, než bylo popsáno v návodu k obsluze.
Po další reklamaci, kde jsem reklamoval i výše zmíněné věci, kdy se závady opět neprojevily, byla v telefonu další verze SW, která byla výrazně větší a telefon již neměl parametry deklarované O2, které měl při zakoupení, reklamní aplikace si prostě ukously zhruba 10% paměti pro aplikace a opět se začala projevovat původní vada, kdy se telefon sám vypíná.
Kromě toho se na zařízení projevily další 3 závady, spolu s výše uvednými zakládaly nárok na odstoupení od smlouvy, jenže ani o jedné úpravě SW telefonu není v servisních protokolech ani zmínka.
MT Samsung (obecně), Nokia (obecně)
Uvedení do původního stavu, pokud nelze, pak odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Účelem reklamace obecně je uvedení zboží do bezvadného stavu. V případě, že je reklamace zamítnuta, musí být zboží vráceno v takovém stavu v jakém bylo k reklamaci převzato. Pokud se tak nestane, nejedná se o řádně vyřízenou reklamaci ve smyslu zákona o ochraně spoteřebitele a prodejce je povinen toto napravit v původní třicetidenní lhůtě.
Jestliže se později na zboží vyskytly ještě další závady, je nutné je u prodejce nově uplatnit, jelikož při předchozí reklamaci, nebyly vytýkány. Pokud je jich souběžně tři a více, je založen nárok na odstoupení od smlouvy podle §622 odst. 2 občanského zákoníku.
Dobrý den, při reklamaci telefonu se snažíme zjistit příčinu popsané závady a závadu odstranit. Neprojeví-li se však popsaná závada a není-li příčina zjevná, není možné ji opravit.
Při prohlídce servisním střediskem dochází automaticky k aktualizaci Firmware na nejnovější – která je schválena výrobcem daného telefonu. Pokud by daný model telefonu s danou verzí nedokázal spolupracovat, je nepravděpodobné, že by jej výrobce telefonu schválil a nechal nasadit.
Je-li telefon zakoupen u naší společnosti, může být doplněn o další aplikace, které jsou nedílnou součástí našeho upraveného FW. Aktualizace FW tedy může obsahovat i aktualizace těchto aplikací.
Pokud vyšší verzi FW nepožadujete, je možné ji na požádání snížit na nižší.
Václav Brožek
Online Media – Konzultant O2
Dobrý den,
ani po roce a půl, od první žádosti o uvedení SW do původního stavu, a to jak písemné, tak opakované žádosti o odstoupení od smlouvy nebylo vyhověno. I když telefon nemá parametry dané kupní smlouvou.
Děkuji
V případě, že je zde spor o existenci vady, doporučujeme k jejímu prokázání nechat výrobek posoudit soudním znalcem, přičemž pokud by potvrdil, že se na výrobku vada vyskytuje, má kupující nárok na úhradu nákladů s reklamací spojených dle § 598 občanského zákoníku.
Seznam soudních znalců lze nalézt na stránkách www.dtest.cz nebo na stránkách www.justice.cz.