Počet nahlášených stížností: | 469 |
Z toho za letošní rok: | 6 |
Stále v řešení: | 11 |
Dobrý den, v televizní reklamě i na internetu jsem si našla zahradní lehátko David za 449,- Kč. Velmi mě zklamalo, že v Tescu na Stodůlkách mi bylo sděleno, že lehátka vůbec nepřišla. Pracovníkem oddělení mi bylo sděleno, že se to děje běžně. Telefonicky jsem se informovala v Tescu v Kladně, také neměli a do Tesca Nový Smíchov se mi ani nepodařilo dovolat.
Nezdá se mi správné lákat na reklamu tohoto zboží, pokud není k dispozici.
S pozdravem
Dana Špačková
lehátko David
Neavizovat zboží, které nemusí být na skladě. Do TV reklamy uvést doplnění změny termínu, ve kterém zboží bude nebo reklamu nevysílat.
|
Tweet |
Pokud se nejedná přímo o akci formulovanou v letáku "do vyprodání zásob", zboží by mělo být na prodejně k dispozici po celou dobu trvání takové akce, pokud je časově omezena. Minimálně by měl personál obchodu být schopný spotřebiteli sdělit, kdy bude zboží k dispozici.
Pokud však společnost své zákazníky upozorňuje v akčním letáku, že akce je omezena do vyprodání zásob, pak takové ujednání je v souladu s § 1732 odst. 2 občanského zákoníku a tudíž možné. Slevová akce může být spojena s možností vyčerpání zásob zboží ještě před jejím koncem. Kdyby reklamní leták obsahoval tuto informaci, nebylo by povinností prodávajícího mít zboží k dispozici po celou dobu slevové akce.
Kdyby prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Doporučujeme spotřebiteli obrátit se s tímto podnětem rovněž přímo na společnost prostřednictvím jejich zákaznického servisu. Společnost by měla mít zájem na tom, aby se její zákazníci rádi vraceli do prodejny, protože se v ní cítí dobře, jsou spokojení s nabídkou zboží a zákaznickými službami. Stížnosti na chování konkrétních zaměstnanců by měly směřovat přímo k jejím nadřízeným.
Bezplatná zákaznická infolinka: 800 222 555, PO - PÁ: 8:00 - 20:00, info@itesco.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.