Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V r. 2015 som dal telefonický súhlas na dodávku pánskych slipov od uvedenej spoločnosti. Tri dodávky prebehli v poriadku. Posledná v januári2016. Potom sa odmlčali a teraz (15.4.2016) som dostal upomienku za neuhradenú fakturu za poslednú realizovanú dodávku, splatnú 12.2,.2016. K tomu hneď zloženka s účtovaným poplatkom za omeškanie vo výške 5,-€. Predmetnú fakturu som však riadne uhradil 27.1.2016 (teda v lehote splatnosti), o čom mám odložený doklad. Keďže na zákaznícky servis sa nedá dovolať, riešim záležitosť touto cestou.
Žiadam o písomné stanovisko, že spoločnosť Westerfield Int. AG neeviduje voči mne žiadne pohľadávky. Zároveň žiadam o zrušenie akýchkoľvek ďaľľších dodávok a zmazanie môjho mena i adresy z databázy spoločnosti.
V prípade, že písomné vyjadrenie neobržím do 22.4.2016, budem nútený podať trestné oznámenie pre pokus o podvod.
Pánske slipy Prestige Classic XLarge. Faktura č.: 4573564 zo 6.1.2016. Uhradená 21.1.2016!
Žiadam o písomné stanovisko, že spoločnosť Westerfield Int. AG neeviduje voči mne žiadne pohľadávky. Zároveň žiadam o zrušenie akýchkoľvek ďaľľších dodávok a zmazanie môjho mena i adresy z databázy spoločnosti.
V prípade, že písomné vyjadrenie neobržím do 22.4.2016, budem nútený podať trestné oznámenie pre pokus o podvod.
|
Tweet |
Pokud si spotřebitel není vědom existence dluhu, je vhodné nejprve zjistit, na čem společnost své tvrzení zakládá. V případě, že se jedná o omyl, lze též požádat o vystavení potvrzení o bezdlužnosti. V žádném případě však není třeba se obávat exekuce. K vymáhání dluhu touto cestou se společnost může uchýlit teprve po proběhlém soudním řízení, v rámci kterého by bylo rozhodnuto o povinnosti spotřebitele dluh splnit.
Švýcarská společnost Westerfield International AG nabízí výrobky a sjednává smlouvy prostřednictvím telefonu a spotřebitel v takovém případě uzavírá smlouvu distančním způsobem, tedy prostřednictvím prostředků komunikace na dálku (po telefonu) podle § 1824 a násl. občanského zákoníku. Zdarma bývá jen první zásilka, za následné zásilky už společnost požaduje platbu. Souhlas se zasíláním zboží si podnikatel nahrává.
Instrukcí, že spotřebitel má odstupování od smlouvy, výpověď smlouvy adresovat do jiné země, není třeba se řídit, neboť jde o nepřiměřený požadavek ze strany podnikatele, který má na území České republiky zázemí a kontaktní pracoviště, proto není rozumného důvodu, aby spotřebitelé vynakládali vyšší částky za poštovné, než je nezbytně nutné.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Doporučujeme spotřebiteli společnost kontaktovat a případné písemnosti odeslat na následující adresu společnosti: Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2.
Veškeré písemnosti doporučujeme si okopírovat pro svoji potřebu a zasílat jako doporučený dopis s dodejkou, z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu.
Společnost Westerfield souhlas se zasláním balíčku považuje za souhlas se smlouvou o zasílání zboží na dobu neurčitou. Obecně každou smlouvu na dobu neurčitou lze ukončit, a to výpovědí. Stačí tedy jednoduchý dopis, "Vypovídám smlouvu o zasílání zboží, která byla uzavřena telefonicky dne atd., samozřejmě s uvedením jména a příjmení, adresy spotřebitele pro dostatečnou identifikaci osoby, vše opatřeno vlastnoručním podpisem. Nepřeji si již žádné nabídky od Vaší společnosti, současně tedy žádám o výmaz veškerých osobních údajů z Vaší databáze."
V případě služby pravidelného zasílání zboží může spotřebitel odstoupit od každé jednotlivé zásilky, nepřeje-li si však již dostávat žádné zboží, je třeba ukončit celou smlouvu výše uvedeným způsobem na základě podané výpovědi.
Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.