Společnost


BLUE OCEAN Management s.r.o.

Počet nahlášených stížností:83
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

90%
10%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#10518Neoprávněně účtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 19 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
18.04.2016, před 9 lety

Jiří Polák

Znění stížnosti

Po odstoupení od smlouvy se společností LAMA Energy a.s. a vrácení nepoužitých žárovek mi přišla faktura č. VF 162540 na zaplacení částky
1815,00 Kč. Považuji toto za podvod, jelikož při předávání kupní smlouvy na tyto žárovky jsem byl kurýrem ubezpečen že tyto mohu kdykoliv nepoužité vrátit.
Když jsem kontaktoval společnost LAMA Energy a.s. ,bylo mi sděleno že se mám
obrátit na BLUE OCEAN, tam se nemohu dovolat, bud´je vyzváněcí signál,nebo obsazeno.
Protože požadovaná částka přesahuje 1/5 mého starobního důchodu prosím o
kladné vyřízení mé stížnosti.
Děkuji Jiří Polák


Produkt

odstoupení od smlouvy LAMA Energy a.s.


Požadované řešení

Zrušení požadavku na zaplacení faktury VF 162540 v částce 1815,00 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.4.2016 11:10, před 9 lety

Občanský zákoník stanoví, že v případě, kdy dojde k zániku závazku některé ze závislých smluv bez uspokojení věřitele, dojde ke zrušení ostatních závislých smluv s obdobnými právními účinky. Z toho lze dovodit, že zrušením smlouvy o sdružených dodávkách energií, dochází k zániku kupní smlouvy (smluv), jejíž výhodnější podmínky jsou vázány na platnou smlouvu o dodávkách.

Pokud by společnost deklarovala, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné se zrušením smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé smlouvy. Takové jednání v podstatě naplňuje definiční znaky postihu za zrušení smlouvy dle § 11a energetického zákona a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. V případě zrušení změny dodavatele tak spotřebiteli vzniká povinnost žárovky vrátit, ovšem společnost není oprávněna požadovat žádnou úhradu nebo sankci.

Z ustanovení § 1727 občanského zákoníku vyplývá, že pokud se jedná o takto provázené smlouvy, které jsou uzavřeny za jedné situace a navíc na sebe vnitřně odkazují, tak při zrušení jedné smlouvy zaniká automaticky i smlouva druhá. V okamžiku zrušení smlouvy o dodávkách energií tak došlo i k zániku kupní smlouvy na žárovky a bylo tedy pouze potřeba žárovky (svítidla) vrátit. Nicméně není třeba je žádným způsobem hradit, neboť smlouva, která by tuto povinnost zakládala, již zanikla. Není podstatné, zda je kupní smlouva na žárovky na jiné listině, uzavřená s jiným podnikatelem a třeba i s doložkou o nezávislosti na smlouvě o dodávkách energií, i tak zrušením změny dodavatele se bez dalšího zruší i práva a povinnosti z kupní smlouvy.

Pokud situace dospěje do stadia, že se bude spotřebitel muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.

Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost obrátit se Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o uzavření smlouvy, rovněž případy, kdy dodavatel vystavil smluvní sankci, se kterou spotřebitel nesouhlasí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.5.2016 11:07, před 9 lety

Vážený pane Poláku,

obeznámil jsem se s vašim případem a bylo mi sděleno, že s vámi naše společnost komunikuje ve věci, že zašlete zpětvzetí odstoupení a na základě toho byste fakturu nemusel platit a byla by vám stornována.

K vašemu případu: smlouvu jste s námi uzavřel 11.6.2015, přičemž jste ještě další pracovní den potvrdil váš zájem ve verifikačním hovoru prováděném naším kontrolním oddělením. Poté jsme vyslali kurýra, který vám doručil žárovky a jejich převzetí jste stvrdil podpisem na předávacím protokolu. Poté běžela lhůta 1 měsíce pro odstoupení. Tu jste nevyužil a odstoupení jste nám poslal 24.3.2016, což je více než 9 měsíců po podepsání smlouvy.

S pozdravem,

Jakub Smička

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.5.2016 11:56, před 9 lety


Jiří Polák

Dle vyjádření dTestu není tato smlouva podle §1727 občanského zákoníku závazná a protože nepoužité žárovky jsem řádně vrátil,tak z toho vaší společnosti nevznikla žádná škoda. Proto nemíním nic platit. Jiří Polák

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.5.2016 21:31, před 9 lety

Naše právní stanovisko zůstává neměnné, bylo-li odstoupeno od smlouvy o dodávce energií, ruší se také smlouva kupní. Stížnost znovu přeřazujeme na společnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2016 16:42, před 8 lety

Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.