Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 24.9.2012 jsem zakoupil mobilní telefon Samsung Galaxy S3, který měl již při převzetí výrobní vadu- okraje displeje jsou otřepené (bílé). Jelikož jsem telefon v tu dobu nutně potřeboval, nereklamoval jsem vadu ihned, ale až 14.2.2013 (nebylo to ještě půl roku od koupi a vadu jsem jasně identifikoval až při porovnání se stejným modelem v prodejně). Mobilní telefon jsem zaslal prodejci, který jej přeposlal do autorizovaného servisu- Britex CZ s.r.o. Dne 22.2.2013 mi ale bylo zasláno vyjádření technika, že záruka z důvodu mechanického poškození zaniká. Na telefonu je na boku- na jednom místě malý defekt, který byl způsoben pouze při neopatrném položení o hranu stolu. Servisní technik ve své zprávě tvrdí, že mnou reklamovaná vada (otřepení kolem celého displeje- nedotažená barva do krajů) byla právě tímto způsobena. Byla mi zaslán cenový návrh na opravu za 2683Kč bez DPH.
Jelikož jsem si byl zcela jist, že, výrobní vada nemohla být mnou způsobena, podal stížnost na jednání tohoto servisu u výrobce. Po emailové komunikaci s výrobcem jsem bohužel také nepochodil. Nedočkal jsem se žádného zastání, ale především předpřipravených odpovědí.
„Na základě Vašeho e-mailu, kdy byly dodány doplňující informace, byla velmi důkladně prověřena historie opravy daného přístroje mobilního telefonu GT-I9300. Dle prověřování a dostupné dokumentace mechanického poškození nelze tuto závadu považovat za výrobní vadu, na kterou by se vztahovala záruka. Postup servisního střediska byl shledán v souladu s reklamačním řádem naší společnosti. Reklamace byla zamítnuta oprávněně, proto nelze vyhovět požadavku na bezplatnou záruční opravu.
Mrzí nás, že Vám nemůžeme sdělit pozitivnější informace.“
Nejsmutnější je na tom to, že nejsem sám kdo má podobné zkušenosti s kombinací Britex + Samsung. Na fórech se najde řada majitelů mobilů s různými problémy, ale výsledkem stejným jako u mě.
Nyní bych si hodně dobře rozmyslel koupi elektroniky od Samsungu.
SAMSUNG Galaxy SIII, GT-I9300MBDXEZ, VČ: RF1C801X6FJ
Dříve jsem žádal pouze opravu (výměnu displeje), nyní vrácení peněz.
|
Tweet |
Jestliže byl telefon reklamován do 6 měsíců od zakoupení, může kupující uplatňovat rozpor s kupní smlouvou podle § 616 odst. 4 občanského zákoníku. V tomto případě je na prodejci, aby dokázal, že se daná vada na telefonu nevyskytovala již při prodeji. Jestliže tuto skutečnost nebude prodejce schopen prokázat, má kupující nárok, aby prodejce uvedl věc do stavu odpovídajícího kupní smlouvě a to podle požadavku spotřebitele buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit podle § 616 odst. 3 občanského zákoníku.
Společnost se nerozhodla spory prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz řešit. Vzhledem k tomu, že služba je založena na principu dobrovolnosti, bude nutné z tohoto důvodu stížnost uzavřít.
V případě, že má spotřebitel zájem i nadále ve sporu pokračovat, bude nutné obrátit se na příslušný občanskoprávní soud s žalobou. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.
Hodnocení: