Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Od společnosti AAA Auto International a.s. pobočka autobazaru Ostrava jsem koupil ojetý automobil Opel Astra GTC 1.9 CDT + druhou sadu kol. Asi po týdnu jsem zjistil, že rozměr druhé sady kol nesouhlasí s údaji v OTP (technický průkaz), ačkoliv nejenom z logiky věci ale i podle přílohy ke kupní smlouvě souhlasit musí, aby bylo možné legálně kola provozovat. AAA Auto mi nabídlo výměnu kol, ale nic dalšího nepodniklo kromě toho že přijalo mou písemnou reklamaci, zpět sadu pro mě nepotřebných kol a předžalobní výzvu. Zástupci AAA Auto můj nárok uznávají, jinak nedělají nic. Situace trvá od konce loňského roku, čili téměř 4 měsíce.
ojetý automobil Opel Astra GTC 1.9 CDT, SPZ/RZ 5AB 3505, VIN W0L0AHL0885021022
Autobazar dodá správnou sadu kol nebo poskytne finanční kompenzaci
|
Tweet |
Jedním ze zákonných důvodů pro odstoupení od smlouvy je, pokud uplatněná reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Reklamace včetně provedení opravy musí být provedena ve lhůtě 30 dní od uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodl na lhůtě delší. Pokud nebyla vada během reklamace odstraněna (zasláno odpovídající zboží kupní smlouvě ), zakládá to podstatné porušení smlouvy. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Předpokladem je prokazatelně, nejlépe písemně uplatněná reklamace vad dodané věci ze strany spotřebitele.
Spotřebitel může rovněž zvážit kontaktování státního orgánu dozoru v oblasti ochrany spotřebitele pro podezření z porušení § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele, tedy nevyřízení uplatněné reklamace v zákonem stanovené lhůtě. Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, které může spotřebitel podat podnět k zahájení kontroly podnikatele. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Na žádost spotřebitele přeřazujeme případ na něj. Spotřebitel má nyní možnost stížnost doplnit o svůj komentář.
27.dubna 2016 došlo k dohodě o narovnání reklamace, na jejímž základě mi společnost AAA Auto International a.s. vyplatila částku 10.000,- Kč. Za to že se věc vlekla 4 měsíce si částečně mohu sám, protože jsem reklamaci sdělil nejprve ústně a uvěřil slibu „jakmila budou nějaká vhodná kola vyměníme je, to nebude problém, my jsme firma s obrovským obratem ...“
Po několika nikamnevedoucích urgencích AAA Auto změnilo názor: „Sada kol pro Opel Astra GTC je velmi atypická záležitost a takovouto sadu kol jsme nebyli schopni zajistit a nemáme skladem v celé ČR.“
8.března jsem podal písemnou reklamaci.
Rozhodnout o ní prodejce podle zákona musí ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů.
Má reklamace není složitá, AAA Auto přesto nekonalo.
Jen pokud si reklamace vyžádá odborné posouzení nebo odstraňování vady, může prodejce vyřídit reklamaci nejpozději ve lhůtě 30 dnů.
Má reklamace odborné posouzení nebo odstraňování vady nepotřebovala, AAA Auto přesto nekonalo.
To je jasné porušení zákona na ochranu spotřebitele.
Zkusil jsem možnost „KVALITNÍ PÉČE O ZÁKAZNÍKY“ kterou AAA Auto nabízí: „Ombudsman AAA AUTO“ PhDr. Milan Smutný: Podle www.aaaauto.cz/ombudsman by měl „hledat řešení sporných situací tak, aby vážení zákazníci AAA AUTO byli spokojeni“ (ve skutečnosti na rozdíl od této marketingově prezentace hledá řešení, aby bylo spokojeno AAA AUTO - ne vážení zákazníci). Postěžoval jsem si „Ombudsmanovi“ na liknavý přístup k mé reklamaci.
Ombudsman AAA AUTO slíbil prošetření stížnosti. Bez zjevného výsledku.
Měsíc po podání reklamace jsem podal předžalobní výzvu, v ní pohrozil žalobou.
Ve chvíli, kdy jsem už myslel, že na žalobu dojde, mě oslovil Ombudsman AAA AUTO. Vystupoval jako „hodný“ v AAA-variantě známé hry na hodného a zlého policajta. Přes to nastal Happy end (dohoda) - asi díky 2 okolnostem:
- reklamace byla oprávněná
- AAA AUTO dospělo k závěru že mě neodradí
Trochu specifického AAA-humoru - citace z jejich návrhu dohody:
„1/ Prodávající po prověření uplatněné reklamace kupujícího, tuto zamítá jako neoprávněnou. I přes toto zamítnutí mu však jako určitý projev dobré vůle poskytuje finanční částku ve výši 10.000,- Kč včetně DPH.“
To hned tak někdo nevymyslí ... ale nějak jsem nebyl schopen to akceptovat.
AAA AUTO se může ptát, proč jsem u nich tedy auto kupoval?
Prodej ojetých aut je branže, kde andělé neobstojí - v jiném bazaru bych na tom nebyl lépe. AAA AUTO mi umožnilo zkušební jízdu jakou jsem chtěl a prohlídku mechanikem. Navíc věřím jejich záruce na původ vozu. To jsou základní věci, pro které jsem s koupeným autem spokojen.
Nyní dáváme společnosti prostor pro vložení svého vyjádření. Pokud tak neučiní, bude stížnost uzavřena, neboť ve sporu bylo dosaženo smírného řešení.
Dobrý den, záležitost tedy byla vyřešena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
Spotřebitel má nyní možnost stížnost ohodnotit a uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Je dobře, že záležitost byla vyřešena, na tom se s AAA Auto shodujeme. Děkuji dTestu za jeho službu.