Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
má přítelkyně před nějakou dobou telefonicky uzavřela dohodu se společností Westerfield. Už nějakou dobu jí chodí holítka z této společnosti. Ze začátku je i používala, ale v tuto chvíli je to jen na obtíž a chtěli by jsme rozvázat tuto dohodu.
Jak jsem se již dočetl, nejlepší cestou je doplacení posledních účtů a poslání doporučeného dopisu na adresu společnosti na Praze 2.
Mám k tomu však jednu otázku. U této společnosti je vedena pod nesprávným Příjmením. Takže balíčky chodí na správnou adresu, ale ženě která tu v podstatě vůbec nebydlí. A proto když budu sepisovat dopis o odstoupení tak musím použít její pravé jméno nebo jméno na které je zasílám baliček?
Potřeboval by jsem to jen pro upřesnění, aby jsem se nedostal do nějaké situace klamání sprostředkovatele. A nedošlo kupříkladu v nejhorším zasílání dvou zásilek na naší adresu.
Předem děkuji
Martin Gottwald
Good shave
Chtěl by jsem poprosit o vzor dopisu, který by jsem mohl společnosti poslat.
|
Tweet |
Je potřeba se ohradit vůči zkomolení jména a trvat na jeho opravě, nikoliv argumentovat například tím, že zásilka není určena pro spotřebitelku. Společnost má totiž vedle zkomoleného příjmení nebo i křestního jména, telefonní číslo, adresu bydliště a samozřejmě i nahrávku s hlasem spotřebitele Tyto další údaje stačí k tomu, že je spotřebitel jako strana smlouvy (telefonické objednávky) dostatečně identifikován. Chyby v psaní nejsou platnosti smlouvy na újmu dle § 578 občanského zákoníku.
Souhlas se zasíláním zboží si podnikatel nahrává. Společnost Westerfield souhlas se zasláním balíčku považuje za souhlas se smlouvou o zasílání zboží na dobu neurčitou. Obecně každou smlouvu na dobu neurčitou lze ukončit, a to výpovědí. Stačí tedy jednoduchý dopis, "Vypovídám smlouvu o zasílání zboží, která byla uzavřena telefonicky dne atd., samozřejmě s uvedením jména a příjmení (vysvětlení zkomolení příjmení), adresy spotřebitele pro dostatečnou identifikaci osoby, vše opatřeno vlastnoručním podpisem. Nepřeji si již žádné nabídky od Vaší společnosti, současně tedy žádám o výmaz veškerých osobních údajů z Vaší databáze."
Doporučujeme spotřebiteli společnost kontaktovat a případné písemnosti odeslat na následující adresu společnosti: Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2. Veškeré písemnosti doporučujeme si okopírovat pro svoji potřebu a zasílat jako doporučený dopis s dodejkou, z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.