Společnost


Ivo Jordán

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10524Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 2 dny 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.04.2016, před 9 lety

Ivana Brabcová

Znění stížnosti

Dne 15.1.2016 jsme na internetovém obchodě Himoto.cz koupili buggynu HIMOTO BUGGY ZMOTO Z-34WD RTR 1:10 (3639,-)
V polovině března se cca po 10 min. jízdy zastavila a nereagovala na plyn, řízení fungovalo.

Po e-mailové komunikaci s firmou Himoto nám bylo doporučeno koupit nový motor v ceně 400,- kč, prý se na takovéto závady záruční podmínky nevstahují, prý by ji dodavatel vrátil zpět. Dodavatelem je firma PELIKAN DANIEL | Doubravice 110, 533 53 Pardubice.

Tuto nabídku jsme neakceptovali a po tel. domluvě jsme bugynu poslali na reklamaci-na adresu prodejce.

12.4.2016 mail od Ivo Jordán-Himoto, kde bylo přeposláno vyjádření dodavatele"

"Vážený zákazníku,
oznamujeme Vám, že oprava závady uvedené v Dohodě o provedení opravy si vyžádá náklady, které jsou vyšší než původně sjednaná cena. (Bylo-li výše uvedené zařízení zasláno na záruční opravu, oznamujeme vám, že níže uvedená závada se neslučuje se záručními podmínkami a proto původní druh opravy bude přehodnocen jako nezáruční oprava.)

Zjištěné vady: Zanedbaný model bez údržby, provozovaný ve vodě a blátě, kterým (nečistoty) je motor poškozen.

Stav přístroje se neslučuje se záručními podmínkami a smluvními postupy výrobce. Vzhledem ke stávající Dohodě o provedení opravy Vás žádáme o odsouhlasení jedné z níže uvedených variant opravy:

1) Oprava zařízení bude provedena za úhradu, kdy objednatel souhlasí se změnou v bodě odhad (limit) ceny. Nová cena je stanovena na: 500 Kč vč. DPH

2) Zařízení bude vráceno zpět bez opravy. Zhotovitel však bude požadovat uhrazení nákladů na diagnostiku, poštovné a balné v ceně 120,- Kč vč DPH - pokud není smluvně ujednáno jinak.

Žádáme, aby odpověď na tento návrh změny byla zaslána zpět (elektronicky na e-mailovou adresu zak@pelikandaniel.com , nebo poštou na adresu [servisní oddělení] PELIKAN DANIEL, Doubravice 110, 533 53 Pardubice
nejpozději do 5 pracovních dnů."

V bodě 2) požaduje prodejce uhradit diagnostiku a poštovné od zákazníka.


Produkt

HIMOTO BUGGY ZMOTO Z-34WD RTR 1:10


Požadované řešení

Bezplatné vyřízení reklamace
(oprava nebo výměna za nové zboží - bezplatně, včetně uhrazení poštovného)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2016 09:22, před 9 lety

Reklamace nesmí být spojena s žádným poplatkem, takové ujednání by bylo neúčinné, protože by znamenalo nerovnováhu mezi právy a povinnostmi stran. Občanský zákoník dále považuje za nepřípustná smluvní ujednání omezující práva spotřebitele při uplatnění odpovědnosti za vady či odpovědnosti za škodu.

Pokud tedy byla uplatněna reklamace, není možné po spotřebiteli žádat nějaké další poplatky. Více informací je také možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3938/poplatek-za-neopravnenou-reklamaci-brante-se.

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vada během 6 měsíců od převzetí věci, tak jako v tomto případě, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.10.2016 11:17, před 8 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.