Počet nahlášených stížností: | 649 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 1 |
Obdržel jsem od T-Mobile vyúčtování služeb ve výše 1363 Kč a vyúčtování smluvní pokuty ve výši 5198 Kč. Uvedená dlužná částka byla předmětem rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu, č.j. ČTÚ-128 443/2012-636/V ze dne 29. 7. 2014, exekuční příkazy č.j. 144 EX 29649/14-18 a 144 EX 29649/14-36. Na základě oznámení Exekutorského úřadu Praha 3 , č.j. 144EX 29649/14-40, ev. č. opr. 52991905, ze dne 22. 2. 2016 byla exekuce 16. 2. 2016 ukončena a to jejím uhrazením v plném rozsahu.
Firmou T-Mobile mi byla vyúčtována smluvní pokuta na základě bodu 8.2 Všeobecných podmínek společnosti T-Mobile Czech Republic, a. s. V nálezu Ústavního soudu č. I. ÚS 3512/11 ze dne 11. 11. 2013 je uvedeno, že tato pokuta je nezákonná.
Co k tomu píše T-mobile:
"u fakturační skupiny č. 52991905 jsme vedli neuhrazená Vyúčtování služeb do data splatnosti. Zahájili jsme proto vymáhací proces. V jeho průběhu jsme Smlouvu vypověděli a dne 6. 5. 2010 jsme SIM kartu deaktivovali. Jelikož byla Smlouva vedena na dobu určitou, vystavili jsme v souladu s našimi smluvními pravidly po jejím ukončení Vyúčtování smluvní pokuty č. 9310014969. Jeho výše se skládá ze zbývajících měsíčních paušálů do konce původního trvání Vaší Smlouvy. Toto Vyúčtování bylo vystaveno oprávněně.
Dlužná částka tedy činí 6 348 Kč a je složená ze Smluvní pokuty za prodlení s úhradou ve výši 1 150 Kč, která Vám byla zaúčtována ve Vyúčtování číslo 3742691410 ze dne 13. 2. 2010 a Vyúčtování smluvní pokuty číslo 9310014969 ve výši 5 198 Kč. Obě Vyúčtování najdete v příloze. Dále jsou k úhradě náklady na vymáhání ve výši 1 524 Kč.
Smluvní pokuta Vám byla naúčtována na základě bodu 8.2 Všeobecných podmínek společnosti T-Mobile Czech Republic, a. s., které Vám zasílám přílohou této zprávy.
Chtěla bych zároveň vysvětlit, že způsob jakým budeme pohledávky vymáhat je zcela na rozhodnutí naší společnosti. Ve Vašem případě jsme zastavili vymáhání v rámci správného řízení u ČTÚ (Českého telekomunikačního úřadu) a zahájili mimosoudní vymáhání. Vzhledem k tomu, že se jedná o složitý a administrativně náročný proces mohla být mezi jednotlivými vymáhacími kroky časová prodleva. Správní řízení tedy bylo zastaveno, to však neznamená, že dlužná částka zanikla. Na její úhradě i nadále trváme."
Prosím o radu jak můžu postupovat.
smluvní pokuta za telekomunikační služby
Návrh postupu. Je požadavek T-mobile oprávněný
|
Tweet |
Byla-li smlouva uzavřena mezi společností a spotřebitelem, není možné sjednat smluvní pokutu v obchodních podmínkách. K takovému ujednání by se nepřihlíželo. Smluvní pokuta musí být upravena přímo ve smlouvě, kterou spotřebitel podepisuje.
Pokud spotřebitel se smluvní pokutou nesouhlasí, měl by podat stížnost u společnosti. Nebude-li stížnosti vyhověno, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad. Nebude-li úspěšný ani u tohoto úřadu, je možné spor řešit soudní cestou.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se bohužel rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností.
Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.