Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 12.3. jsem se registrovala portálu be2 a zaplatila poplatek 149,- na jeden měsíc. Přišel mi od nich potvrzovací email, které jsem si bohužel nevšimla, kde mne upozorňují na automatické prodloužení členství o 3 měsíce. (text z mailu od be2: Vaše členství je platné po dobu 1 měsíc/e/ů, počínaje dnem 12.03.2016 v celkové výši CZK 149,00 (včetně DPH) a bude automaticky prodlouženo o dalších 3 měsíc/e/ů)
Dne 13.4.2016 mi byla bez jakéhokoliv upozornění stržena částka 2247,- Kč, což rozhodně neodpovídá těm 3 měsícům. Žádám a prosím o vrácení částky, která byla stržena neoprávněně navíc. Počítám, že by to mělo být 1800,- Kč.
Samozřejmě chápu, že je moje chyba, že jsem přehlédla to, že se členství automaticky prodlužuje, toho jsem vědoma, ale přijde mi nezákonné strhávat si platby bez předchozího ověření držitele platební karty, který dal souhlas pouze na první platbu 149,- Kč.
Moc prosím o pomoc a velice děkuji!
Žádám o vrácení částky 1800,-, která byla stržena z mého účtu bez mého souhlasu.
|
Tweet |
Byl-li uzavřen zpoplatněný smluvní závazek, je možné jej ukončit výpovědí. Výpověď musí být učiněna minimálně 14 kalendářních dní před uplynutím příslušné doby platnosti smlouvy. Není-li tomu tak, závazek se automaticky prodlužuje o dobu dohodnutou při objednávce, kterou je pak nutné celou uhradit. Dle všeobecných obchodních podmínek předmětné společnosti je třeba podat výpověď písemnou formou, pouhé vymazání profilu nepostačí.
Pozornost je třeba věnovat tomu, že společnost má ve všeobecných obchodních podmínkách automatické prodlužování smlouvy o stanovenou dobu, dokud spotřebitel službu nevypoví.
Výpověď je tedy nutné společnosti doručit minimálně 14 dní před uplynutím doby, na kterou byl smluvní závazek sjednán. Pokud spotřebitel nesouhlasí s prodloužením původního závazku, musí společnosti doložit, že svou výpověď společnosti adresoval minimálně 14 dní před uplynutím doby, na kterou byl původní závazek sjednán.
Výpověď lze podat i formou emailu na uvedené adrese zakaznickyservis@be2, avšak je vhodné z důvodu předběžné opatrnosti připojit k tomuto emailu formou přílohy i podepsanou naskenovanou výpověď zpoplatněného smluvního vztahu. Dle smluvních podmínek společnosti klient ve své písemné výpovědi čitelnou formou uvede své plné jméno, zemi, v rámci které služeb be2 využívá, svou e-mailovou adresu, zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno.
Instrukcí, že spotřebitel má výpověď adresovat do jiné země, není třeba se řídit, neboť jde o nepřiměřený požadavek ze strany podnikatele ve vztahu ke spotřebiteli, zvláště pokud má podnikatel uvedeny ve VOP i další způsoby písemné komunikace se spotřebiteli, rovněž s přihlédnutím ke skutečnosti, že smlouvy jsou se spotřebiteli uzavírány výhradně formou prostředků komunikace na dálku, proto není rozumného důvodu, aby spotřebitelé vynakládali vyšší částky za poštovné do zahraničí i vzhledem k dlouhé době doručení, než je nezbytně nutné.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Lucemburku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Dobrý den,
Mějte prosím na paměti, že jste souhlasila s Všeobecnými obchodními podmínkami be2, které uvádějí/upřesňují automatické prodloužení VIP členství, zakoupeného ke dni 2016-03-12. Prolongace je jasně uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své VIP členství zvolila a uhradila a také na potvrzení o realizaci úhrady.
VIP členství je automaticky prodloužené v případě, že klient svůj VIP status včas a řádně nevypoví. Výpověď VIP členství je potřebné uskutečnit nejpozději 4 dní před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dní před prodloužením).
Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho VIP členství, bylo toto – v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami be2 – prodloužené.
Je nám to líto, ale v obdobných případech není možnost refundace k dispozici.
Pokud došlo z naší strany k omylu a podepsanou Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslala (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email, kopii potvzení o odesání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu, abychom mohli Výpověď ověřit a provést správné nastavení Vašeho účtu.
Jako ústřetový krok z naší strany byla již automatická prolongace Vašeho VIP členství z naší strany vypovězená.
V případě jakýchkoliv dalších dotazů nás prosím kontaktujte opětovně.
Dobrý den, jak jsem již zmiňovala, ano je má chyba že jsem včas nevypověděla smlouvu, ale ve Vašem mailu mne informujete o automatickém prodloužení pouze o 3 měsíce, tak jak jste se prosím dostali k částce 2247,- Kč, kterou jste mi strhli z účtu?
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Prolongace je jasně uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své VIP členství zvolila a uhradila a také na potvrzení o realizaci úhrady.
Dobrý den,
ano omlouvám se, nevšimla jsem si ve Vaší předchozí zprávě příloh. Nyní je mi výše částky již jasná.
Jen ještě jeden dotaz (který nyní ověřuje i můj právník), zda se prodloužení členství není jako nový smluvní vztah (jelikož předchozí byl pouze na měsíc a skončil) a není možno odstoupit do 14 dní?
Děkuji.
Žáčková Markéta
Stížnost znovu přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Odstoupení od smlouvy je dle Všeobecných obchodních podmínek a platné české legislativy možné uplatnit pouze do 14-ti dní od data jejího uzavření, které bylo k datu: 12.03.2016, odstoupení od smlouvy již tedy není nárokovatelné.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.