Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od fi. Bohemia okno a.s., jsem si nechal udělat plastová okna a dveře a při dokončovacích pracích jsem zjistil, že vnitřní špaleta u jednoho okna vykazuje rozdíl 2 cm. Závadu jsem reklamoval dne 22/04/2013. reklamace byla zamítnuta 24/04/2013 (p. ing. Radomír Cunda) a následně pak 30/04/2013 (p. Michal Matyáš) a telefonicky dne 06/05/2013 p. Martin Štěpánek
smlouva o dílo č. B1300047, fa 13000471
Sleva z ceny
|
Tweet |
Podle §19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele musí být zamítnutí reklamace písemně odůvodněno. Na smlovu o zhotovení věci na zákazku se použijí ustanovení občanského zákoníku o prodeji zboží v obchodě dle §612 odst. 2 tohoto zákona. Jestliže se tedy vada vyskytla do šesti měsíců od převzetí, uplatní se §616 odst. 4, kde je zakotvéna vyvratitelná domněnka, že vada byla na věci již při jejím převzetí a je tedy na zhotoviteli, aby prokázal opak.
Vzhledem k tomu, že se společnost nerozhodla využít při řešení sporu službu VašeStížnosti.cz bude řešení stížnosti ukončeno a spotřebitel se musí svých nároků domáhat soudní cestou. Vzhledem k tomu, že se jedná o zamítnutí reklamace, tak před samotným podáním k soudu doporučujeme nechat vadu posoudit odborníkem, nejlépe soudním znalcem. Pokud bude jeho posudek ve prospěch spotřebitele, může cenu znaleckého posudku žádat k úhradě od společnosti jako náklad spojený s reklamací. Seznam soudních znalců naleznete např. na www.dtest.cz nebo na stránkách www.justice.cz.