Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Zakoupený přístroj od ACER jsem využíval nahodile, a to po dobu okolo jednoho roku. Postupem času se uvolnily klouby a vzhledem k tomu, že jsem se nacházel dlouhodoběji v Austrálii a poté v Asii, tak nebyla možnost přístroj reklamovat. Před mým návratem zařízení tzv. "probliklo" na rozloučenou a je nefunkční. Zamítavý postoj k reklamaci od společnosti ALZA se odkazuje na servisní středisko, kde navrhli jejich vyškolení specialisté opravu ve výši 5800 Kč (kupní cena přístroje 9000 Kč). Uvedeným důvodem zamítnutí je prolití a neodborný zásah. Nejsem si vědom žádného porušení ochranné plomby, prokazující takový zásah a stejně tak nebyl přístroj napaden ani vodou (vyšší vlhkost v Asii v porovnání s Evropou ovšem skutečně je). Oba důvody považuji za smyšlené s cílem zamítnout reklamaci. Dokonce mi bylo řečeno, že: "mobilní zařízení bylo zakoupeno na českém trhu a je určeno pro používání v evropských zemích". Toto se mi v podmínkách používání nepodařilo vyhledat. Zařízení jsou používal řádně a s péčí. Na konec si neodpustím poznámku, že přístup k zákazníkovi má bohužel mnohem více společného s Asijskou tržnicí, než západní společností, kde se dle mých osobních zkušeností řeší takovéto situace naprosto bez problémů a nutnosti vyhledávat pomoc třetí strany, soudní znalce apod.
Notebook Acer Aspire V11 Touch Silver Aluminium
požaduji vrátit peníze
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vážený pane Bubeníku,
velmi se omlouvám za pozdější reakci. Prověřovala jsem Vaši reklamaci a vyjádření autorizovaného servisního střediska. To analýzou přístroje dospělo ke stanovisku, že uvedené poškození vzniklo mechanicky.
Velmi mě mrzí, že nemohu v případě Vaší reklamace poskytnout příznivější závěr, než již přineslo vyjádření autorizovaného servisního střediska. Jako možnost v tomto případě vidím shodně s pracovníky portálu dTest obrátit se s protokolem z reklamace na soudního znalce.
Děkuji za pochopení a přeji Vám pěkný den
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
notebook z neuznané reklamace jsem si vyzvedl, nyní slouží, zejména díky svému kovovému tělu jako elegantní podložka pod kávu. Mechanické poškození odmítám a posouzení Alza považuji za účelové.
Obracet se na soudního znalce nebudu, protože na to nemám čas a 10 tis. mi za tu námahu nestojí, což Vás mimozemšťany jistě nepřekvapí.
Osobně jsem si celý případ uzavřel tak, že si v Alze již nikdy nic nekoupím a zbytek života zasvětím nadšenému odrazování všech svých známých, kamarádů, kolegů a rodiny.
Se srdečným pozdravem
Tomáš Bubeník
PS: upřímně děkuji Dtestu za snahu a pomoc, kéž by Vaše služby byly třeba stále méně.