Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#10540Zamítnutá reklamace notebooku

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.04.2016, před 9 lety

Tomáš Bubeník

Znění stížnosti

Zakoupený přístroj od ACER jsem využíval nahodile, a to po dobu okolo jednoho roku. Postupem času se uvolnily klouby a vzhledem k tomu, že jsem se nacházel dlouhodoběji v Austrálii a poté v Asii, tak nebyla možnost přístroj reklamovat. Před mým návratem zařízení tzv. "probliklo" na rozloučenou a je nefunkční. Zamítavý postoj k reklamaci od společnosti ALZA se odkazuje na servisní středisko, kde navrhli jejich vyškolení specialisté opravu ve výši 5800 Kč (kupní cena přístroje 9000 Kč). Uvedeným důvodem zamítnutí je prolití a neodborný zásah. Nejsem si vědom žádného porušení ochranné plomby, prokazující takový zásah a stejně tak nebyl přístroj napaden ani vodou (vyšší vlhkost v Asii v porovnání s Evropou ovšem skutečně je). Oba důvody považuji za smyšlené s cílem zamítnout reklamaci. Dokonce mi bylo řečeno, že: "mobilní zařízení bylo zakoupeno na českém trhu a je určeno pro používání v evropských zemích". Toto se mi v podmínkách používání nepodařilo vyhledat. Zařízení jsou používal řádně a s péčí. Na konec si neodpustím poznámku, že přístup k zákazníkovi má bohužel mnohem více společného s Asijskou tržnicí, než západní společností, kde se dle mých osobních zkušeností řeší takovéto situace naprosto bez problémů a nutnosti vyhledávat pomoc třetí strany, soudní znalce apod.


Produkt

Notebook Acer Aspire V11 Touch Silver Aluminium


Požadované řešení

požaduji vrátit peníze


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2016 11:54, před 9 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.5.2016 12:55, před 9 lety

Vážený pane Bubeníku,

velmi se omlouvám za pozdější reakci. Prověřovala jsem Vaši reklamaci a vyjádření autorizovaného servisního střediska. To analýzou přístroje dospělo ke stanovisku, že uvedené poškození vzniklo mechanicky.

Velmi mě mrzí, že nemohu v případě Vaší reklamace poskytnout příznivější závěr, než již přineslo vyjádření autorizovaného servisního střediska. Jako možnost v tomto případě vidím shodně s pracovníky portálu dTest obrátit se s protokolem z reklamace na soudního znalce.

Děkuji za pochopení a přeji Vám pěkný den

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2016 22:08, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
27.6.2016 00:55, před 9 lety


Tomáš Bubeník

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den,

notebook z neuznané reklamace jsem si vyzvedl, nyní slouží, zejména díky svému kovovému tělu jako elegantní podložka pod kávu. Mechanické poškození odmítám a posouzení Alza považuji za účelové.

Obracet se na soudního znalce nebudu, protože na to nemám čas a 10 tis. mi za tu námahu nestojí, což Vás mimozemšťany jistě nepřekvapí.

Osobně jsem si celý případ uzavřel tak, že si v Alze již nikdy nic nekoupím a zbytek života zasvětím nadšenému odrazování všech svých známých, kamarádů, kolegů a rodiny.

Se srdečným pozdravem

Tomáš Bubeník

PS: upřímně děkuji Dtestu za snahu a pomoc, kéž by Vaše služby byly třeba stále méně.