Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
18.4.2016 jsem zakoupila v pobočce AAA - Kolín auto značka Peugeot 307 za cenu 122998,- Kč. Cena na internetových stránkách byla 120000,- , když jsem na to upozornila, tak mi odpověděli, že si to nemusím kupovat, oni své stránky nespravují - bezva jednání. Dále společnost nabízí při platbě v hotovosti tablet za 1,-Kč. Přestože jsem zaplatila plnou cenu v hotovosti, tak jsem nedostala nic, protože mi bylo vysvětleno, že jsem dostala pojištění za 15000 zdarma/akce/, což však není pravda, protože mám toto pojištění na faktuře předepsané jako částku k zaplacení. Tak opravdu nevím??? Když jsem oponovala, že žádné pojištění nechci, tak mi bylo sděleno, že mám smůlu, protože ať chci nebo ne, stejně cenu s pojištěním zaplatím. Při tomto postupu nemá na tablet nárok nikdo, protože si všichni musí koupit "akci". To se může stát asi jen v AAA auto. A to nemluvím o jednání jednoho z manažerů - jeho údajně nezajímá, jestli si auto koupím nebo ne - tak na co ho tam platíte?
Přezkoumat, proč lákají na akce, když jsou neplatné. Proč říkají, že cena na internetu je platná, když to tak není. Proč Vás lákají na to, že na Vás vše vyřídí zdarma, když potom musíte zaplatit 3990,- Kč...Asi jsou tak velcí, že si to mohou dovolit???
|
Tweet |
Pokud společnost deklaruje určitou zvláštní nabídku formou reklamy, jinak zveřejněné akce (poskytnutí výhody či jinak formulované zvýhodněné podmínky nákupu po splnění tam uvedených skutečností - tablet za 1,- Kč) a zákazník podmínky této inzerované zvláštní nabídky beze zbytku naplnil, měl by je podnikatel zákazníkovi poskytnout.
V opačném případě by se mohlo jednat o nekalou obchodní praktiku. Nekalou praktikou je jednání podnikatele vůči spotřebiteli, které je v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. Zejména by se mohlo jednat o klamavou obchodní praktiku dle § 5 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.
Pověří-li podnikatel někoho při provozu obchodního závodu určitou činností, zastupuje tato osoba podnikatele ve všech jednáních, k nimž při této činnosti obvykle dochází. Pokud by se jednalo o pracovní selhání zaměstnanců společnosti doporučujeme kontaktovat podnikatele přes zákaznickou linku, popřípadě nadřízené zaměstnanců, aby byla přijata ze strany podnikatele příslušná opatření k nápravě.
Směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, má podnikatel dle § 1811 odst. 2 písm. c) občanského zákoníku povinnost sdělit spotřebiteli v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy nebo před tím, než spotřebitel učiní závaznou nabídku, cenu zboží nebo služby, případně způsob jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků.
Povinnost uvádět cenu řádně vyplývá i ze zákona o ochraně spotřebitele. Informace o ceně nebo okolnost, že informace je neúplná anebo chybí, nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Plnění této povinnosti kontroluje Česká obchodní inspekce, které spotřebitelka může dát podnět a vyžádat si informování o tom, jak bylo s podnětem naloženo.
Není-li doplňková služba (pojištění) zahrnuta v kupní smlouvě, pak se na tuto situaci vztahuje § 1817 občanského zákoníku. Podle tohoto ustanovení nesmí podnikatel po spotřebiteli požadovat další platbu, než kterou je spotřebitel povinen uhradit na základě hlavního smluvního závazku, pokud spotřebitel nedal k této další platbě výslovný souhlas. V takovém případě by spotřebitelka měla prodejce upozornit na účinnost tohoto ustanovení a požadovat vrácení peněz.
Vážená paní Frcková,
děkuji za Vaši zpětnou vazbu. Práci personálu na pobočce v Kolíně detailně prověříme. Našich zákazníků si vážíme - děkujeme ještě jednou za názor.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
po zveřejnění stížnosti a Vaší intervenci se fa. omluvila a vše bylo dořešeno.
Děkuji za Vaší práci, Frcková