Společnost


VBC CZECH s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10572Nevrácení přeplatku na hovorném+vratné kauce

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 17 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.04.2016, před 9 lety

Alena Čiháková

Znění stížnosti

2.11.2015 ukončena smlouva,vrácení přeplatku dle emailové korespondence mělo být do 3 měsíců. Nyní na emailovou korespondenci nikdo neodpovídá, zákaznická linka nefunguje,doporučený dopis zaslaný na adresu dle výpisu z OR se vrátil- adresát neznámý.p.Opustil, na kterého jsem se dovolala,v OR je zapsaný jako společník, při dotazu kdy mi vrátí společnost peníze, položí telefon, na email zaslaný na něho neodpovídá.
Na č.smlouvy cz12406-2 mi dluží 1198 Kč na hovorném + 500 Kč kauce


Požadované řešení

Vypořádání dlužné částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.4.2016 10:09, před 9 lety

Pokud společnost nevrátí peněžní prostředky ani ve lhůtě, která byla stanovena, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě se jedná o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. U peněžitého prospěchu je tedy povinnost vracet i úroky, pokud druhá strana dobře věděla, že jí daný obnos nenáleží.

Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo, a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se můžete svého nároku domáhat u soudu.

Nereaguje-li společnost na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, doporučujeme zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (VBC CZECH s.r.o.,náměstí Přátelství 1518/2, Hostivař, 102 00 Praha 10). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.

To znamená, že pokud se zásilka vrátila spotřebiteli, pak se uplatní právní domněnka dojití zásilky odeslané prostřednictvím provozovatele poštovních služeb. Jde o § 573 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve spojení s § 570 odst. 1 téhož zákona.

Zásilka se má za dojitou (doručenou),pokud adresát zásilky záměrně nepřebírá na adrese uváděné klientům jako kontaktní, a to třetí pracovní den po odeslání zásilky, byla-li zaslána poštou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.11.2016 11:54, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.