Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 6.3.2016 jsem koupila v obuvi CCC v Šantovce Olomouc obuv Jenny Fairy WSS14-031.
Barva Camel, velikost 39
20.03.2016 jsem boty boužel musela reklamovat, jelikož mi popraskal koženkový materiál v oblasti pat u obou bot. Úplně se paty u bot rozpraskaly.
Reklamace byla vyřízena do 30ti dní s výsledkem zamítnutí.
S výsledkem silně nesouhlasím. A četla sem spousta negativních hodnocení co se této obuví týče a jejich postupy při reklamaci, že je většinou zamítnou.
Podle mě toto není řešení, odbít takhle zákazníka a mělo by se s tím něco dělat.
Požadovala sem vrácení peněz, ale vím, že bych si tam možná nějaké vybrala. Ale takto?? Už se mi opravdu nechce u nich utrácet peníze. A je jedno kolik ty boty stály, zda 2000Kč nebo 699Kč.
Od čeho je potom záruka 2 roky??
Prosím o pomoc JAK TUTO VĚC VYŘEŠIT, nejen pro mě, ale i pro ostatní.
Děkuji
Lucie
Boty Jenny Fairy WSS14-031. Barva Camel, velikost 39
Ráda bych peníze chtěla zpět. Jelikož zamítnout reklamaci bot, kdy je nosíte po nákupu týden je nesmysl.
|
Tweet |
Prodávající je odpovědný za vady, které se na věci vyskytnou, a to ve lhůtě nejméně 24 měsíců od jejího převzetí v souladu s § 2165 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vada během 6 měsíců od převzetí věci, tak jako v tomto případě po 14 dnech od koupě, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Odpovědnost za vady se dle občanského zákoníku nevztahuje na běžné opotřebení věci dle § 2167 písm. b) a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem dle § 2170. Prodávající tedy neodpovídá za vady, které vznikly samotným zapříčiněním spotřebitele, např. používáním věci v rozporu s návodem.
Reklamaci může prodejce zamítnout, avšak pouze z výše uvedených zákonných důvodů. Zamítavé stanovisko k reklamaci musí být vždy náležitě odůvodněno, aby je případně spotřebitel mohl za pomoci znalce, popřípadě v soudním řízení rozporovat.
V případě neúspěchu při rozporování reklamace se může spotřebitel obrátit na nezávislého odborníka, jímž je soudní znalec. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.
Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Dobrý den,
navrhujeme zákazníci, aby se opět dostavila do prodejny CCC Olomouc Šantovka s reklamovanou obuvi, kde s ní bude opět započato nové reklamační řízení a obuv bude zaslána nezávislému znalci v oboru k posouzení obuvi.
S pozdravem,
Servis zákazníkům, CCC Czech, s.r.o.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.