Společnost


BLUE OCEAN Management s.r.o.

Počet nahlášených stížností:83
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

90%
10%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#10576Úhrada za led žárovky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 17 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.04.2016, před 9 lety

Karel Dolezilek

Znění stížnosti

Smlouva se uzavřela v lońském roku telefonicky načež žárovky přivezl kurýr spolu se smlouvou , kterou jsem měl podepsat a odeslat na sídlo Lama v Hradci nad Moravicí. Toto jsem učinil, stejně tak jsem neuváženě podepsal smlouvu s RWE, aniž bych si v tu dobu uvědomil že podepisuji smlouvy se dvěma dodavateli. Byl jsem totiž po právě prodělané mozkové příhodě a tudíž si plně neuvědomoval závažnost svého počínání.
O této skutečnosti jsem informoval společnost LAMA telefonicky, načež se mi dostalo odpovědi, že smlouvu anulujou a žárovky si mám ponechat, hlavně abych se plně uzdravil. V telefonátu jsem nabídl, že je vrátím do firmy v Hradci.
Zvažte prosím zda existují důvody, pro které bych tyto 3 led žárovky platit nemusel. Jsem totiž invalidní důchodce s nevelkým důchodem.


Produkt

1x balení 3 ks -1x Philips led -40W E 27 2700K a 1x Philps led -25W E14 2700K FR a 1x Philips led 9,5 -60W E 27 2700K,3000K


Požadované řešení

Očekával bych z Vaší strany alespoň trochu lidský přístup vzhledem k povaze onemocnění a dalších možných následků. Pokud toto nebude možné tak aspoň výraznou slevu. Nebo vrácení jsou-dosud nepoužité


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.4.2016 10:52, před 9 lety

Občanský zákoník stanoví, že v případě, kdy dojde k zániku závazku některé ze závislých smluv bez uspokojení věřitele, dojde ke zrušení ostatních závislých smluv s obdobnými právními účinky. Z toho lze dovodit, že zrušením smlouvy o sdružených dodávkách energií, dochází k zániku kupní smlouvy (smluv), jejíž výhodnější podmínky jsou vázány na platnou smlouvu o dodávkách.

Pokud by společnost deklarovala, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné se zrušením smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé smlouvy. Takové jednání v podstatě naplňuje definiční znaky postihu za zrušení smlouvy dle § 11a energetického zákona a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. V případě zrušení změny dodavatele tak spotřebiteli vzniká povinnost žárovky vrátit, ovšem společnost není oprávněna požadovat žádnou úhradu nebo sankci.

Z ustanovení § 1727 občanského zákoníku vyplývá, že pokud se jedná o takto provázené smlouvy, které jsou uzavřeny za jedné situace a navíc na sebe vnitřně odkazují, tak při zrušení jedné smlouvy zaniká automaticky i smlouva druhá. V okamžiku zrušení smlouvy o dodávkách energií tak došlo i k zániku kupní smlouvy na žárovky (svítidla) a je tedy nyní již pouze potřeba žárovky (svítidla) vrátit. Nicméně není třeba je žádným způsobem hradit, neboť smlouva, která by tuto povinnost zakládala, již zanikla. Není podstatné, zda je kupní smlouva na žárovky na jiné listině, uzavřená s jiným podnikatelem a třeba i s doložkou o nezávislosti na smlouvě o dodávkách energií, i tak zrušením změny dodavatele se bez dalšího zruší i práva a povinnosti z kupní smlouvy.

Pokud situace dospěje do stadia, že se bude spotřebitel muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.

Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost obrátit se Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o uzavření smlouvy, rovněž případy, kdy dodavatel vystavil smluvní sankci, se kterou spotřebitel nesouhlasí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.11.2016 11:56, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.