Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
V Brně-Slatině prodejna Penny vydala akční leták kde měla uvedenu kávu Jihlavanka 1kg za akční cenu, s platností od 18.4 do 20.4., ale v úterý 19.4. před polednem už zboží nebylo a na dotaz zda budou ještě mít mi bylo odpovězeno, že odpoledne přivezou, ale bohužel jsem tam byl ještě třikrát a zboží nebylo přivezeno a už nebylo ani ve středu kdy akce skončila. To považuji za klamání spotřebitelů. Nebyl jsem sám kdo tam nadával. Zajímalo by mne kolik prodali kusů v této akci, když to měli za 1den vyprodáno a počítali se třemi dny. Dělají si ze zákazníků vyloženě "dobrý den".
Děkuji Drlík Jindřich
Nekalá reklama. Stálo mne to zbytečně dost času a peněz za dopravu.
Přece když něco nabízím po určitou dobu musím mít spočítáno kolik toho mám k dispozici.
|
Tweet |
Pokud se nejedná přímo o akci formulovanou v letáku "do vyprodání zásob", zboží by mělo být na prodejně k dispozici po celou dobu trvání takové akce, pokud je časově omezena. Minimálně by měl personál obchodu být schopný spotřebiteli sdělit, kdy bude zboží k dispozici.
Pokud však společnost své zákazníky upozorňuje v akčním letáku, že akce je omezena do vyprodání zásob, pak takové ujednání je v souladu s § 1732 odst. 2 občanského zákoníku a tudíž možné. Slevová akce může být spojena s možností vyčerpání zásob zboží ještě před jejím koncem. Kdyby reklamní leták obsahoval tuto informaci, nebylo by povinností prodávajícího mít zboží k dispozici po celou dobu slevové akce.
Kdyby prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.