Počet nahlášených stížností: | 121 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 16.12.2015 jsem provedla přes e-shop slevolandie.cz objednávku č. 14018, kde jsem zvolila platbu převodem z účtu. Jednalo se o částku 2.209,- Kč. Tuto platbu jsem ještě tentýž den, tedy 16.12.2015 provedla a informovala prodejce, že jsem platbu učinila a zaslala potvrzení o úhradě zboží, které jsem si nechala zaslat ze svého internetového bankovnictví. Na tento e-mail mi dorazila děkovná odpověď a následně i informace, jak bude zboží doručeno. Do 11.1.2016 jsem zaslala informativní e-mail, že stále postrádám své objednané a zaplacené zboží. Navíc jsem zjistila, že i přes vytvoření účtu na web. stránkách obchodu nelze zjistit historie objednávek a tedy zaslala další e-mail, že se nemohu na svá data dostat. Odpovědí byla omluva za neodeslání mé, tak velké objednávky a že se postarají ihned o expresní odeslání (do středy 16.1.2016 a do pátku že zboží obdržím)a také odpověď na to, že o chybě v založených účtech vědí a že ji řeší. Poděkovala jsem za vyjádření a dále očekávala svou objednávku. Dne 18.1.2016 jsem opět zasílala e-mail, že postrádám objednávku. Odpovědí bylo, že celková objednávka nebyla kompletní a očekávali tedy ještě jeden druh zboží, aby mi ji mohli odeslat kompletně a že jako omluvu připojí i dárek a objednávku odesílají. Opět jsem poděkovala a požádala o termín, kdy zboží bude odesláno, abych věděla, kdy jej mám očekávat, na to se mi dostalo odpovědi, že mě bude kontaktovat kurýr, který zásilku poveze. Dne 8.2. jsem zasílala další e-mail, kde jsem již zmiňovala, že mi dochází trpělivost a žádala jsem o okamzité vyřízení objednávky, případně zaslání finanční částky zpět na můj účet. Dále jsem si na internetu vyhledala recenze na tento obchod a samozřejmě jsem četla příběhy, které dopadly stejně jako ten můj, s tím, že někdo své zboží nakonec obdržel a někdo stále ne, proto jsem napsala ještě jeden mail s tím, že po přečtení recenzí požaduji okamžité zaslání finanční částky zpět na mé č. účtu. Odpovědí opět bylo pouze, že chápou mou nespokojenost, přikládají dva dárky jako omluvu a děkují za mou laskavost a samozřejmě se omlouvají... Napsala jsem tedy, kam mají zboží odeslat a dotaz kdy mám balíček očekávat. Od té doby opět nic, tedy 16.2. jsem zasílala další mail s tím, kdy bude zboží doručeno, když je objednávka učiněna již před 3 měsíci. Odpověď žádná. Podé jsem 18.4.2016 odeslala mail. že opět po dalších dvou měsících urguji svou objednávku a aby neprodleně poslali peníze zpět a že pokud tak nebude učiněno do 20.4.2016 budu kontaktovat svého právního zástupce a požadovanou částku navýšíme o právní výlohy. Podivnou náhodou mi 20.4. (!!) přišla odpověď, že se velmi omlouvají za toto nepochopitelné prodlení s vyřízením objednávky a že je to paní moc líto a že v současné době je objednávka již konečně v expedici a brzy bude u mě. Na to jsem si našla "návod na postup" na internetu a použila v odpovědním e-mailu §1978 Nového obč. zákoníku č. 89/2012 - kde jsem prodloužila dodací lhůtu na 10 kalendářních dní, tedy do 30.4. má prodejce šanci mi zboží doručit.
Povlečení, prostěradla, USB nabíječka do auta
Navrácení finanční částky na můj účet.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Spotřebitelka nás informovala, že případ byl již vyřešen, stížnost proto uzavíráme.