Společnost


DATAFIN LTD - odštěpný závod zahraniční právnické osoby

Počet nahlášených stížností:121
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#10582Nedodání uhrazeného zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 30 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
22.04.2016, před 9 lety

Karina Drdová

Znění stížnosti

Dne 16.12.2015 jsem provedla přes e-shop slevolandie.cz objednávku č. 14018, kde jsem zvolila platbu převodem z účtu. Jednalo se o částku 2.209,- Kč. Tuto platbu jsem ještě tentýž den, tedy 16.12.2015 provedla a informovala prodejce, že jsem platbu učinila a zaslala potvrzení o úhradě zboží, které jsem si nechala zaslat ze svého internetového bankovnictví. Na tento e-mail mi dorazila děkovná odpověď a následně i informace, jak bude zboží doručeno. Do 11.1.2016 jsem zaslala informativní e-mail, že stále postrádám své objednané a zaplacené zboží. Navíc jsem zjistila, že i přes vytvoření účtu na web. stránkách obchodu nelze zjistit historie objednávek a tedy zaslala další e-mail, že se nemohu na svá data dostat. Odpovědí byla omluva za neodeslání mé, tak velké objednávky a že se postarají ihned o expresní odeslání (do středy 16.1.2016 a do pátku že zboží obdržím)a také odpověď na to, že o chybě v založených účtech vědí a že ji řeší. Poděkovala jsem za vyjádření a dále očekávala svou objednávku. Dne 18.1.2016 jsem opět zasílala e-mail, že postrádám objednávku. Odpovědí bylo, že celková objednávka nebyla kompletní a očekávali tedy ještě jeden druh zboží, aby mi ji mohli odeslat kompletně a že jako omluvu připojí i dárek a objednávku odesílají. Opět jsem poděkovala a požádala o termín, kdy zboží bude odesláno, abych věděla, kdy jej mám očekávat, na to se mi dostalo odpovědi, že mě bude kontaktovat kurýr, který zásilku poveze. Dne 8.2. jsem zasílala další e-mail, kde jsem již zmiňovala, že mi dochází trpělivost a žádala jsem o okamzité vyřízení objednávky, případně zaslání finanční částky zpět na můj účet. Dále jsem si na internetu vyhledala recenze na tento obchod a samozřejmě jsem četla příběhy, které dopadly stejně jako ten můj, s tím, že někdo své zboží nakonec obdržel a někdo stále ne, proto jsem napsala ještě jeden mail s tím, že po přečtení recenzí požaduji okamžité zaslání finanční částky zpět na mé č. účtu. Odpovědí opět bylo pouze, že chápou mou nespokojenost, přikládají dva dárky jako omluvu a děkují za mou laskavost a samozřejmě se omlouvají... Napsala jsem tedy, kam mají zboží odeslat a dotaz kdy mám balíček očekávat. Od té doby opět nic, tedy 16.2. jsem zasílala další mail s tím, kdy bude zboží doručeno, když je objednávka učiněna již před 3 měsíci. Odpověď žádná. Podé jsem 18.4.2016 odeslala mail. že opět po dalších dvou měsících urguji svou objednávku a aby neprodleně poslali peníze zpět a že pokud tak nebude učiněno do 20.4.2016 budu kontaktovat svého právního zástupce a požadovanou částku navýšíme o právní výlohy. Podivnou náhodou mi 20.4. (!!) přišla odpověď, že se velmi omlouvají za toto nepochopitelné prodlení s vyřízením objednávky a že je to paní moc líto a že v současné době je objednávka již konečně v expedici a brzy bude u mě. Na to jsem si našla "návod na postup" na internetu a použila v odpovědním e-mailu §1978 Nového obč. zákoníku č. 89/2012 - kde jsem prodloužila dodací lhůtu na 10 kalendářních dní, tedy do 30.4. má prodejce šanci mi zboží doručit.


Produkt

Povlečení, prostěradla, USB nabíječka do auta


Požadované řešení

Navrácení finanční částky na můj účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.4.2016 11:38, před 9 lety

Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.

To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.6.2016 13:02, před 9 lety

Spotřebitelka nás informovala, že případ byl již vyřešen, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.