Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,prosím Vás touto cestou o pomoc,dne 8.3.2016 jsem zakoupila přes internetový obchod cestovní tašku Shuttle,která má instalované kolečka k přesunu, tuto tašku jsem požila 5x, nikde jsem ji mechanicky nepoškodila a přesto prasklo kolečko,tašku jsem používala jenom po hladkém chodníku. tudíž jsem ji odeslala dne 19.4.2016 k reklamaci. Přišla mi odpověď: "Je nám to velice nepříjemné,ale ani při nejlepší vůli nemůžeme Vaši reklamaci uznat za oprávněnou.Vaši reklamaci posuzujeme jako neoprávněnou a zamítáme ji.Zboží je silně mechanicky poškozené a na takové poškození se nevztahuje záruka." S tímto názorem nesouhlasím, protože vada vznikla prasknutím hmoty a ne silným mechanickým poškozením. Mám za to, že pokud na tašce jsou nainstalované kolečka , tak musí plnit funkci,určitě delší než 5x požití,cenová relace byla 1500 kč.Děkuji za pomoc a radu. Hoderová Silvie.J.Seiferta14,Havířov, město 73601,mob 602150154
Cestovní taška Shuttle
Pomoc,jak mám postupovat s reklamací dále.Děkuji Hoderová
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.