Společnost


mojemobilka s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10595Lenovo

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 3 dny 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.04.2016, před 9 lety

Lucie Abdelhadi

Znění stížnosti

Opět se na Vás obracím s žádostí o řešení problémů s telefonem, který jsme už tady jednou řešili. Dne 4.11.2015 jsem si zakoupila telefon Lenovo a za 14 dni ho posílala na reklamaci s tím, že nenabiji. Telefon byl vrácen ze servisu s tím, že jde o mechanické poškození, s čím já nesouhlasím od začátku. Řešili jsme to tady s panem majitelem tady přes d-test a jeho odpověď byla..Ano souhlasím s Vašim vyjádřením - jsme schopni mimozáručně opravit na svoje náklady jedná se o drobnou závadu ale budeme trvat na tom že došlo k mechanickému poškození, pokud má zákazník zájem může kdykoli předat na prodejně telefon k opravě Marek Křevký.... Nyní mi byl telefon opět vrácen neopráveny s argumenty vylomeny Sim držák, držák i s plošným spojem mechanické poškození. Nelze spolehlivě opravit a ve finále mi pan majitel napsal že se mám obrátit na soudního znalce ale pokud mám správné informace je jeho povinnosti dokázat 6 měsíců od zakoupení, že telefon byl v pořádku. Prosím o radu


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.4.2016 11:53, před 9 lety

Zákon dává spotřebiteli pro namítání vad věci celých 24 měsíců, z toho v prvních šesti měsících od převzetí tak může spotřebitel činit za využité této domněnky: nedostatky, které namítne v této lhůtě, se považují za nedostatky, které věc má od počátku a za které tedy odpovídá prodejce. Této odpovědnosti se může zprostit jen prokáže-li spotřebiteli, že v okamžik převzetí tam tato vada nebyla, a to ani třeba ve skryté formě, nejlépe formou znaleckého zkoumání. Spotřebitel má v tomto případě výhodnější postavení, než u klasické reklamace. Důkazní břemeno ohledně bezvadnosti zboží leží na prodejci. Pokud dojde v průběhu této šesti měsíční lhůty ke sporu, musí prodejce dokázat svá tvrzení, a to i v případném soudním řízení. U zamítnutí reklamace by tak měl prodávající mimo jiné prokázat, že za příčinu vzniku vady není odpovědný. Ve zbývajících případech (například ve zbytku 24 měsíční lhůty nebo v prodloužené záruce) má důkazní břemeno spotřebitel, proto se někdy v případě prvních šesti měsíců od koupě zboží mluví o tzv. obráceném důkazním břemeni.

Nebude-li spotřebitel s rozhodnutím prodejce o zamítnutí reklamace souhlasit, nezbývá, než se obrátit na soud. Případně ještě předtím se může spotřebitel obrátit na soudního znalce s žádostí o odborné posouzení. Jedná se o placenou službu. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.

Není-li ani po předložení znaleckého posudku spor vyřešen, jelikož prodávající předložený znalecký posudek nepovažuje za dostatečně prokazatelný, je možné se svého práva domáhat před soudem. V tomto případě totiž pouze nezávislý soud může rozhodnout, na čí straně leží právo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.4.2016 12:31, před 9 lety

Dobrý den
s paní jsme řešili neuznaní reklamce autorizovaným servisem výrobce tady na dTestu před více jak 4 měsíci konec roku 2015 ;a nabídli jsme ji at donese telefon a pokusíme se jej opravit, paní si dala na čas a více jak 3 měsíce nás nenavštívila. až 8.4.2016 donesla telefon na opravu, kde bylo zjištěno že v telefonu je vylomený dobíjecí konektor i s kontakty plošného spoje základní desky , kde se nejedná o výrobní vadu ale o mechanické poškození většího rozsahu, paní byla dodána fotodokumentace a písemné vyjádření, jelikož nám nevěří a my trváme na zamítnutí reklamce, proto bude nejlepší jak se obrátí na soudního znalce Marek Křevký

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.5.2016 00:15, před 9 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2016 08:55, před 9 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.