Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V prodejně X-BAGS jsme zakoupili dne 28.1.2016 batoh. Ten se po cca 14 dnech nošení na několika místech rozpáral ve švech a přestal fungovat zip. Proto byl 23.2.2016 reklamován.
Dne 10.3.2016 jsme byli informováni o vyřízení reklamace opravou zboží. Když jsme se dostavili v prodejně pro opravený batoh, zjistili jsme, že z několika poškozených míst byla opravena pouze na dvou místech.
Prodavačka uznala, že oprava nebyla provedena dostatečným způsobem, a že reklamace tedy nebyla vyřízena, převzetí batohu v bylo námi proto odmítnuto, načež prodavačka přislíbila přednostní provedení zbytku opravy v přednostním termínu. Nový reklamační list nevystavila, ani nedoplnila žádné údaje do stávajícího reklamačního listu.
Dne 14.4.2016 jsme obdrželi informaci, že reklamace je vyřízena provedením opravy.
Když jsme se dne 23.4.2016 dostavili do prodejny, vznesli jsme svůj nesouhlas s vyřízením reklamace po termínu (celkem 51 dnů) a požadovali jsme odstoupení od smlouvy-vrácení peněz. Prodavačka vrácení peněz odmítla s argumentem, že paní, která opravy pro prodejnu provádí toho má moc a nestíhá, a proto že byl batoh opraven až teď, ale že reklamace je tím vyřízena.
Odmítli jsme batoh převzít a sdělili jsme prodavačce, že nesouhlasíme, a že se obrátíme na ČOI a D-Test. Prodavačka na to odpověděla, ať si klidně stěžujeme, že se na to také zeptá.
odstoupení od smlouvy - vrácení peněz
|
Tweet |
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Vada by měla být odstraněna způsobem, který odpovídá její povaze. Prodávající je dle stanoviska Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. Cpj 40/82, povinen provést záruční opravu s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby byla vada řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy nijak znehodnocena.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.