Společnost


František Prokop

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10606Poškozená zásilka z Německa - zamítnutá reklamace. Nemám zboží, ani částku za zaplacenou za zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 6 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.04.2016, před 9 lety

Jan Krákora

Znění stížnosti

Objednal jsem zboží(smažící pánev)v německém eshopu a využil jsem služeb skladu znemecka.eu, protože eshop nepřepravuje zboží do ČR. Zboží jsem řádně zaplatil a zboží bylo odesláno z něm.eshopu do skladu znemecka.eu. Znemecka.eu toto zboží vyskladnilo a odeslalo přes dopravce na moji adresu, kam se již nedostalo, protože jí český dopravce PPL poškodil a odeslal do skladu fotky poškozeného zboží a zamítnutí reklamace s tím, že zboží nebylo řádně zabaleno, aby vydrželo pád ze 120 cm. Zboží bylo v originální kartonové krabici. Zboží nemůžu reklamovat v Německu, protože příjemcem byl znemecka.eu a zboží převzali v pořádku. U českého přepravce PPL taktéž nemohu zboží reklamovat, jelikož nejsem odesílatelem, ale pouze příjemcem, kterému zboží nebylo doručeno z důvodu poškození.
Odvolání u PPL nepomohlo a bylo znovu zamítnuto. Rovněž znemecka.eu se od reklamace distancují. Já nemám zboží, ani peníze :(


Produkt

poškozené zboží - Smažící gastro pánev Activa Profi line 3 hořáky - nákupní cena 108,25 EUR . ID zásilky znemecka.eu: 14788, balík: 24047 z 1.3.2016


Požadované řešení

Vrácení částky 108,25 EUR za zboží + poštovné za přepravu do ČR 90 Kč.
Znemecka.eu se reklamace distancuje a nechce přejít k zaplacení výše uvedené částky. Nebyla nabídnuta žádná možnost nápravy ani kompenzace.Je to již téměř 2 měsíce, kdy jsem zboží zaplatil a nemám ani zboží, ani peníze. Moc děkuji za pomoc.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.4.2016 11:05, před 9 lety

V daném případě se jedná o zasílatelskou smlouvu, ve které se zasílatel zavazuje příkazci (tedy odesílateli) obstarat vlastním jménem a na účet odesílatele přepravu zásilky z určitého místa do jiného určitého místa. Následné smlouvy o přepravě uzavírá subjekt svým jménem, čemuž odpovídá i skutečnost, že za spotřebitele řeší reklamaci s přepravními společnostmi.

Zasilatel by měl zajistit způsob a podmínky přepravy s vynaložením potřebné péče tak, aby co nejlépe vyhovovaly zájmům odesílatele. Smluvní strana odpovídá za řádné plnění závazku v souladu se smlouvou a za předmět, který je předmětem jejího závazku. Speciální úprava odpovědnosti za škodu je upravena v ustanovení § 2478 občanského zákoníku, který stanoví, že vznikne-li na převzaté zásilce při obstarávání přepravy škoda, zasílatel ji nahradí, neprokáže-li, že škodu nemohl odvrátit. Výši škody prokazuje spotřebitel.

Pokud tedy při obstarávání přepravy věci vznikne na zásilce škoda, nahradí ji zasílatel, neprokáže-li, že škodu nemohl odvrátit. Reklamaci, resp. uplatnění nároku na náhradu škody, uplatňuje u zasílatele příkazce (spotřebitel). Bylo by proto třeba, aby reklamaci uplatnil příkazce a trval na jejím řádném vyřízení. Reklamaci je třeba uplatnit písemně podle obchodních podmínek zasílatele.

Poté doporučujeme spotřebiteli prokazatelně, nejlépe doporučeně s dodejkou, požádat o náhradu škody. Pokud se s podnikatelem na náhradě škody a její výši spotřebitel nedohodne, bude nutné, aby rozhodl soud v občanskoprávním řízení.

Zasílatel uvádí výslovně ve svých obchodních podmínkách, že přijata bude pouze taková zásilka, která není viditelně poškozena či znehodnocena a je dostatečně zabalena do materiálu, u kterého nehrozí při přepravě zřejmé ohrožení obsahu zásilky či ohrožení zdraví a materiálu dopravce. V případě, že zásilka neodpovídá těmto požadavkům, vyhrazuje si zasílatel právo takovouto zásilku nepřevzít.

Zasílatel jakožto odborník má postupovat s řádnou péčí. Pokud tedy byla nevhodnost obalu zřejmá, měl na ni zasílatel příkazce upozornit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.6.2016 15:25, před 9 lety

Zásilka byla přijata a odeslána v pořádku, PPL ji při přepravě poškodila a následná reklamace, kterou jsme u PPL podali, byla zamítnuta z důvodu nedostatečného zabalení. Z principu fungování naší služby zásilky nepřebalujeme ani nerozbalujeme, pokud bychom nebyli zákazníkem k tomuto kroku vyzváni (což jsme v tomto případě nebyli).
Jednoduše řečeno nevidím důvod, proč my bychom měli platit pochybení dopravní společnosti respektive odesilatele. Jsme pouze prostředník v dopravním řetězci. Fakt, že zásilka byla doručena do meziskladu bez poškození není dostatečný argument pro tvrzení, že byla zabalena v souladu s přepravními podmínkami dopravních společností.

Stejně tak není pravda, že by zákazník o svou (byť poškozenu) zásilku přišel. Může si ji vyzvednout buď osobně libovolný pracovní den ve skladu ve Varnsdorfu, kde je zásilka skladována, případně může podat žádost na její opětovné zaslání (což ani jednou neudělal, tak nevím jak může tvrdit, že by o ni přišel).

Rozumím, že je to nepříjemná situace, nicméně házet vinu na nás mi nepřijde ani trochu fér - z naší strany bylo se zásilkou zacházeno naprosto stejně jako s dalšími stovkami jiných zásilek každý den.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.6.2016 18:26, před 9 lety


Jan Krákora

Vážený pane Prokope,

vzhledem k Vašemu postoji k této reklamaci a zkušenostem(stížnostech) ostatních lidí, které jsem nalezl zde i jinde na internetu s Vašimi službami končím.
Na základě právního rozboru jsem již tuto reklamaci předal k dalším právním krokům k vyřešení této záležitosti. Budete v dalších dnech kontaktován.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.6.2016 11:00, před 9 lety

Pane Krákoro,

v tom Vám samozřejmě nikdo nebrání, znovu bych se opakoval - snažíte se pochybení někoho jiného hodit na nás. To je celé. Já jsem Vám vyhověl nejlépe jak jsem mohl, reklamaci s PPL jsem řešil dle Vašeho požadavku. Fakt, že neuznanou reklamaci se teď snažíte hodit na nás je evidentní. Zda byla neuznaná právem je otázka na PPL nikoliv na nás.

Řešte si to s kým chcete. Zásilka je stále u nás na skladě, bez problému Vám ji odešleme znovu jak jsem psal výše. Rozhodně ale nevidím důvod platit Vám za pochybení někoho jiného. To mi přijde hodně naivní.

Hodně štěstí

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.7.2016 17:59, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2016 09:14, před 8 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.