Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 4.11.2015 jsme si zakoupily tři slevové vouchery na kalendáře. Po upozornění ze strany výrobce kalendářů, že je slevový portál "Berslevu" nesolventní, jsme okamžitě zažádali o zrušení zakoupených voucherů a vrácení zaplacené částky.
Dne 28.11.2015 jsme obdrželi e-mail, že náš požadavek byl vyřízen a peníze nám vrátí "co nejdříve" na náš účet. Od té doby nám na upozorňování a dotazy k vrácení částky odpovídají, že musí prověřit a spárovat všechny reklamace, aby nedošlo k vyplácení na obou stranách... (toť poslední odpověď z 1.3.2016) Celkem posláno 5 e-mailů.
Do dnešního dne nebyly peníze vráceny.
3x voucher na měsíční kalendář formátu A3
Vzhledem k potvrzení vyřízení žádosti na vrácení voucherů a jejich neuplatnění čekáme na vrácení zaplacené částky.
|
Tweet |
Byla-li kupní smlouva zrušena, má společnost povinnost spotřebiteli vrátit uhrazenou částku. Pokud takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl). Jednalo by se tak o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému.
V takovém případě doporučujeme společnost vyzvat k vydání bezdůvodného obohacení. Výzvu je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně za využití poskytovatele poštovních služeb (ponechat si dodejku a kopii výzvy) na adresu společnosti. Má se za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla druhé straně třetí pracovní den po odeslání. Ve výzvě je vhodné shrnout podstatné body související se sporem a stanovit lhůtu, do kdy má možnost společnost vrátit peněžní prostředky (např. 7 dnů). Obohacený má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a spotřebitel má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.