Společnost


Raiffeisen stavební spořitelna a.s.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10615Výpověď stavebního spoření ze strany banky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 16 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.04.2016, před 9 lety

Jaroslav Sušický

Znění stížnosti

Obdržena 2x výpověď stavebního spoření ze strany banky. pritom nedospořená cílová částka a ve Všeobecných podmínkách č.j.352/7 721/1998 nelze vypovědět pokud klient všechny podmínky řádně plní.

Zatím jsen nijak nereagovala a hodlám doporučeným dopisem výpověď odmítnout.


Požadované řešení

Nechat doběhnout spoření do cílové částky a zrušení výpovědi.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2016 09:28, před 9 lety

Spotřebitelka by mohla v případě svého nesouhlasu s podanou výpovědí spořitelně nejprve odeslat Odpověď na neplatnou výpověď stavebního spoření. Její vzor si lze stáhnout z internetových stránek (https://www.dtest.cz/clanek-3156/odpoved-na-neplatnou-vypoved-stavebniho-sporeni). Bude-li trvat spořitelna na svém stanovisku, potom se jedná o spor, jenž může řešit finanční arbitr. Finanční arbitr je oprávněn řešit spory ze stavebního spoření s účinností od 1. února 2016.

Příslušný k rozhodování sporů o platnosti jednostranné výpovědi ze stavebního spoření je tedy finanční arbitr podle § 1 odst. 1 písm. g) zákona č. 229/2002 Sb., o finančním arbitrovi. Pokud s výpovědí spotřebitelka nesouhlasí, může podat návrh na zahájení řízení jemu. Jedná se o veřejný orgán, který může zaujmout stanovisko ve prospěch spotřebitele. Průvodce podáním návrhu naleznete na internetových stránkách finančního arbitra (http://www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html).

Je třeba v tomto případě upozornit spotřebitelku na stanovisko České národní banky, které publikovala pod názvem "Upozornění pro veřejnost k možnosti stavební spořitelny vypovědět smlouvu o stavebním spoření". Z upozornění vyplývá, že stavební spořitelny mohou smlouvu s klientem vypovědět kdykoliv, pokud tato možnost není ošetřena přímo ve smlouvě nebo v obchodních podmínkách.

Česká národní banka uvádí, že smlouvy o stavebním účtu naplňují pojmové znaky smlouvy o vkladovém účtu, a proto se také na smlouvu o stavebním spoření mohou podpůrně použít ustanovení o vkladovém účtu v občanském zákoníku, tedy i § 2675 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Od tohoto ustanovení v občanském zákoníku se podle České národní banky lze odchýlit, a to např. tím, že by si stavební spořitelna určila jiné podmínky, za jakých lze smlouvu vypovědět a měla tak sama možnost výpověď smlouvy ovlivnit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.11.2016 14:41, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.