Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Sušička na prádlo Electrolux 3386 GDW
Závada 1: při dodržení všech podmínek sušení dochází k zaseknutí sušicího cyklu 2 min. před koncem několik hodin až do ručního vypnutí. Po vypnutí prádlo mokré, nádrž na vodu prázdná.
Závada 2: Nefunguje bezpečnostní pojistka – nevypnutí po 4-5 hodinách provozu.
Frekvence: nepravidelně, průměrně cca 1x za 20 cyklů.
Průběh reklamace:
2x záruční servis u autor. opravny Electrolux, 2x reklamace u prodejce
Výstupy:
1.kontrola spotřebiče na místě, přezkoušení, závada se neprojevila
2.zjištění závady, nízký prostup vzduchu přes filtry, vyčištění filtrů, několikanásobné přezkoušení proběhlo v pořádku
3.provedeno přehrání SW, mnohonásobný zkušební chod - bez závad
4.svoz na dílnu, závada se neprojevila, reklamace zamítnuta
Na tuto reklamaci jsme reagovali prodejci stížností, která však byla také zamítnuta.
Prodejci jsme poskytli videonahrávku poruchy. Protože prodejce zkritizoval její kvalitu, natočili jsme novou videonahrávku, ale prodejce o ni zatím neprojevil zájem.
Sušička na prádlo Electrolux 3386 GDW
Požadujeme vrácení kupní ceny spotřebiče nebo event. výměnu za nový spotřebič.
|
Tweet |
Prodávající je odpovědný za vady, které se na věci vyskytnou, a to ve lhůtě nejméně 24 měsíců od jejího převzetí v souladu s § 2165 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
Odpovědnost za vady se dle občanského zákoníku nevztahuje na běžné opotřebení věci dle § 2167 písm. b) a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem dle § 2170. Prodávající tedy neodpovídá za vady, které vznikly samotným zapříčiněním spotřebitele, např. používáním věci v rozporu s návodem.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat.
Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily.
Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vážená paní Roubalová,
omlouvám se za pozdější reakci. Prověřovala jsem případ Vaší reklamace a zjistila jsem, že nezávisle na Vašem podnětu na tomto portálu jsme situaci již pro Vás dořešili vystavením dobropisu pro vrácení kupní ceny. Toto dořešení proběhlo na základě reklamace ze dne 11.5.2016.
Aby nedošlo k nedorozumění, závady jako takové posuzuje autorizované servisní středisko. Jsme závislí na jeho stanoviscích a to i v případě, že reklamaci uplatníte přímo u nás. Abychom byli ve věci co nejvíce nápomocni a dořešili věc k Vaší spokojenosti, potřebovali jsme pro jednání s autorizovaným servisním střediskem co nejprůkaznější doložení vady, ve Vašem případě se ukázala jako nejlepší videonahrávka.
Vzhledem k dořešení reklamace podle Vašeho požadavku věřím, že je nyní vše v pořádku.
Děkuji za pochopení a přeji pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, děkuji za reakci. Dne 10.5. nám bylo z reklamačního oddělení oznámeno, že byla naše opakovaná stížnost na reklamaci akceptována a bude nám vystaven dobropis. Ten jsme obdrželi dnes. Tzn že nám bude vrácena kupní cena sušićky a problém byl vyřešen nakonec k naší spokojenosti, i když celý proces trval velmi dlouho (od první poruchy uběhl více než rok, reklamace opakovaně zamítána), komunikace s Alza.cz byla obtížná a museli jsme zbytečně vynaložit i vlastní prostředky a dost času (opakovaný převoz spotřebiče na vlastní náklady). Proto bohužel nemůžeme hodnotit přístup Alza.cz příliš pozitivně.