Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
V roce 2013 jsem obdržela jako vánoční dar kuch. robota. Přítel si přikoupil roční záruku (platná do 12/2016). V dubnu jsem na robotu dělala strouhanku a v polovině práce mi začalo něco proklouzávat pod struhadlem. Práci jsem zastavila a podívala jsem se co se stalo. Zjistilo se, že unašeč, který byl z umělé hmoty je prasklý. Robota jsem vyčistila a zaslala přes obchod Okay Cheb kde byl zakoupen k reklamaci. Reklamace nebyla vyřízena.Byla nám telefonicky nabídnuta oprava mimo reklamaci na částku cca 1800.- Kč. Tu jsme odmítli, neboť máme za to, že mechanické poškození nevzniklo naší vinou, tudíž by se měla reklamace vztahovat.Z Mondial Assistance nám přišla písemná odpověď, že zakoupená záruka se nevztahuje na závadu. Robot nám byl zaslán na naše náklady zpět.
kuchyňský robot Bosch MUM 4566 EU
Byla bych ráda, kdyby nám byla uznána prodloužená záruka a výrobek opraven.Pokud by mi výrobek upadl atd.pochopím to a nebudu požadovat opravu, ale při práci je to jen o tom, že je to závada na robotu.
|
Tweet |
V obchodních podmínkách podnikatele je uvedeno ohledně prodloužené záruky následující: "Prodloužená záruka chrání vaše zboží v plném rozsahu, tedy stejně jako standardní!"
Odpovědnost za vady se dle občanského zákoníku nevztahuje na běžné opotřebení věci dle § 2167 písm. b) a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem dle § 2170. Prodávající tedy neodpovídá za vady, které vznikly samotným zapříčiněním spotřebitele, např. používáním věci v rozporu s návodem.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat.
Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily.
Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Dobrý den, paní Synková,
reaguji na Váš podnět týkající se reklamace kuchyňského robota.
Celou situací se rádi budeme zabývat a vše důkladně prověříme, nicméně bohužel z Vašeho příspěvku není možné vyčíst potřebné informace.
Píšete, že jste obdržela zamítavou odpověď ze společnosti Mondial, nejedná se tedy o záruční reklamaci. I přesto se situací budeme zabývat, prosím Vás však o zaslání čísla reklamace, servisní zprávy nebo alespoň zamítavé odpovědi, kterou zmiňujete. Vše, prosím, přepošlete na můj e-mail as01.es@okaycz.eu, abych mohla záležitost předat na oddělení reklamací.
Věřím, že společně vše vyřešíme k Vaší spokojenosti.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Lucie Rosypalová,
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, chtěla bych velice poděkovat paní Rozsypalové, která se naší stížností zabývala. Sama nám nabídla řešení, které vedlo prozatím ke zdárnému konci- aspoň si to myslím.
Sama oslovila soudního znalce, který potvrdil, že závada nebyla způsobena úmyslně,ale mechanicky. Proto nám byla reklamace uznána. Tímto bych chtěla poděkovat firmě Okay. za vstřícný přístup.
Jediné co nás opravdu roznítilo, bylo jednání s firmou Bels.cz, která ihned vyhodnotila věc jako neuznání reklamace. A zarazilo nás, že až poté se nám ozval pracovník pojišťovny Mondial assistence( pojišťovna u které byla prodloužena záruka), který se u nás informoval jak daleko je naše reklamace. Neměl tudíž dle nás pojem, že reklamace byla zamítnuta a s příslibem,, že okamžitě vše zjistí a zavolá zpět se již se neozval. Do týdne nám byl robot zaslán na adresu na naše náklady - poštovné.
Díky D testu , který se zabývá stížnostmi a velice vstřícným přístupem firmy Okay nabralo vše rychlý spád.
Nyní je robot opět v opravně Bels.cz a uvidíme, jak vše dopadne.
Dobrý den, paní Synková,
děkuji Vám za milou zprávu.
Jsem ráda, že se nám podařilo posunout řešení situace směřem kupředu a věřím, že nyní již vše proběhne v pořádku a k Vaší plné spokojenosti.
V případě jakýchkoli dalších dotazů jsme Vám k dispozici a můžete mne bez obav kontaktovat.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Lucie Rosypalová
vedoucí oddělení komunikace
Okay.cz
Prosíme spotřebitelku o poskytnutí informace, zda byla stížnost zdárně vyřešena.
Chtěla bych ještě jednou velice poděkovat D testu a firmě Okay.cz za kladné vyřízení naší stížnosti. Robota máme již doma a po zkoušce je plně funkční. Děkuji Vám :-)
Hodnocení: